IEOها ، ICO ها ، STO ها و حالا IDO ها  – چگونه می توان برای کریپتو در سال ۲۰۱۹ جذب سرمایه کرد ؟

۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | 0 نظر | لینک کوتاه | اخبار و مقالات ارز دیجیتال, مفاهیم پایه

جامعه ی کریپتو در روند جمع آوری سرمایه ، شاهد یک تغییر تکتونیکی بوده است : از کاهش پیشنهادات کوین اولیه (ICO) تا تبلیغات مربوط به پیشنهادات توکن (STO) و سپس افزایش پیشنهادات اکسچنج اولیه  ((IEO . به نظر می رسد جذب سرمایه به صورت سالانه در حال رشد است . به همین ترتیب ، سال ۲۰۱۹ راهی جدید برای کسب و کارهای رمزپایه برای راه اندازی توکن های آنها به ارمغان آورده است .

جذب سرمایه کلید اصلی فعالیت های تجاری است. انبوه سپاری در تمام بخش ها به ویژه در دنیای کریپتوهای غیرمتمرکز در سطح جهانی ایجاد شده است – هرچند که با پیشرفت تکنولوژی و پیشرفت جامعه ، روش های انبوه سپاری تغییر می کند.

آیا ICO ها از گذشته آمده اند؟

در سال ۲۰۱۷ ، ICO یکی از محبوب ترین مباحث رمزنگاری بود . تنها در آن سال ، ۸۷۵ پروژه از طریق ICO بیش از ۶ میلیارد دلار بودجه جمع آوری کردند . حتی هنگامی که به روند جستجوی Google در خصوص محبوبیت ICO ها می پردازید ، می توان دریافت که همزمان با اوج گرفتن قیمت بیت کوین Bitcoin ، این محبوبیت به اوج خود رسیده است (یعنی دسامبر ۲۰۱۷ – ژانویه ی ۲۰۱۸).

کاهش علاقه به ICO ها در سال ۲۰۱۸ آغاز شد. اگرچه در آن سال ۱۲۵۳ ICO حدود ۸ میلیارد دلار جمع آوری کردند ، بخش عمده ای از بودجه در نیمه ی اول سال تأمین شد. با ورود به سال ۲۰۱۹ ، فقط ۸۴ پروژه توانسته اند در سه چهارم ابتدایی سال ، سالانه زیر ۳۵۰ میلیون دلار جمع آوری کنند.

با این حال ، روایتی مبنی بر اینکه ICO ها محو شده اند ، همچنان اغراق آمیز است. در حقیقت ، هنوز هم ۳۵۰ میلیون دلار ، سرمایه ی زیادی است که در اکوسیستمی که در مرحله ی نوظهور است قرار دارد. ICO های بزرگی حتی در سال ۲۰۱۹ وجود داشته است. شرکت الگوراند بلاکچین Blockchain بیش از ۶۰ میلیون دلار از فروش توکن در ماه ژوئن جمع آوری کرد در حالی که Tron Game Global حدود ۸۰ میلیون دلار در ICO خود جمع آوری کرده است .

پیشرفت اکوسیستم در این خصوص نقش دارد

نمی توان گفت سقوط قیمت بیت کوین Bitcoin چقدر برای این صعنت اهمیت داشته است  . ICO  در سال ۲۰۱۷ و حتی در سال ۲۰۱۸ توسط طمع و حدس و گمان تا حد زیادی کنترل می شد. اکثر مردم تحت عنوان یک روش سریع برای ثروتمند شدن به این صنعت روی می آوردند و در همان حال شرکت ها فهمیدند که فقط با استفاده از مقالات سفید و وعده ی بازگشت به صورت غیر قابل باور به سرمایه گذاران خود ، توانایی تولید بودجه ی بسیاری را دارند .

همان طور که یک مطالعه نشان داد ، بیش از ۸۰٪ ICO  های انجام شده در سال ۲۰۱۸ کلاهبرداری بوده اند. اکنون مقرراتی در این خصوص موجود است و افراد به دلیل انجام کلاهبرداری تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند. این امر نه تنها در هشدار دادن به مردم درباره ی مواجهه با عواقب اقداماتشان ، بلکه در آگاهی از احتمال کلاهبرداری در این صنعت نیز نقش داشت .

قرار بود STO به پیشرفت بعدی ICO تبدیل شود ، اما اکنون ، اکثرا متوجه الزامات غیر واقعی برای شرکت در یکی از این موارد شده اند. برای شرکت در STO ، سرمایه گذاران باید از طرف کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحدهSEC)) معتبر شناخته شوند.

بنابراین ، حتی اگر STO ها از طریق دارایی های واقعی حمایت می شوند ، موانع ورود به آن ، از تبدیلش به گزینه ای مناسب برای جمع آوری سرمایه ، جلوگیری خواهد کرد . در واقع ، افزایش سرمایه از طریق STO به دلیل وجود SEC بسیار دشوار است که تقریباً مشابه پیشنهاد عمومی اولیه ی سنتی IPO)) عمل می کند. با این حال ، STO ها مقرون به صرفه تر از IPO ها هستند.

ورود  IEO به عرصه

اگر سال ۲۰۱۷ سال ICO ها بود ، سال ۲۰۱۹ مختص IEO ها است. در پی اکسچنج رمزارز بایننس Binance که در ماه ژانویه پیشنهادی را برای BitTorrent ارائه داده است ، تعداد زیادی پروژه وجود دارند که قرار است به اکسچنجی با ارائه ی همان خدمات بپردازند.

IEO  توسط یک اکسچنج کریپتو به نمایندگی از یک استارتاپی که به دنبال جمع آوری سرمایه است ، تنظیم شده است . در ازای  این خدمات  ، استارتاپ ها مجبور به پرداخت هزینه های لیست و درصد ی از توکن های فروخته شده در IEO هستند. از این رو رابطه  ی بین اکسچنج و استارتاپ وابسته به یکدیگر می شود زیرا اکسچنج ها  به استارتاپ ها در بازاریابی و تبلیغات ، کمک می کنند.

رونالد چان ، مدیر شراکت در اکسچنج ProBit ، ظهور IEO ها را به Cointelegraph در مکالمه ای به صورت ایمیل خلاصه کرد. او گفت :

“ابتدا ، کاربران خرده فروش شروع به درک بسیاری از ICO های جدید می کنند. تا قبل از شرکت در فروش توکن ها ، کاربران به دنبال ایجاد برند هایی در صنعت کریپتوکارنسی بودند تا پروژه ها را بررسی کنند. سپس ، گسترش اکسچنج های کریپتو افزایش یافت و برخی از صرافی ها متوجه این موضوع شدند که قبل از فروش توکن ها ، به تقاضای بررسی پروژه ها بپردازند . ”

از بسیاری جهات ، کاربران در اصل از اکسچنج های دقیق استفاده می کنند ، که می تواند امنیت و زیرساخت های فناوری را بهتر از آن چه که شرکت ها می توانند انجام دهند تضمین می کند . اکسچنج به شما اطمینان می دهد که این پروژه قابل اطمینان است. مزیت دیگر این است که این توکن تقریباً بلافاصله در اکسچنج برای ترید در لیست قرار می گیرد .

مرتبط : چگونه اکسچنج های کریپتو کوین ها را انتخاب می کنند ، چه چیزی برای قرار گرفتن در لیست لازم است؟

بسیاری بر این باورند که اینترنت اکسپلورر یک فضای عادلانه را برای تازه واردان فراهم می کند ، هم برای سرمایه گذاران جدید و هم برای مبتدیان که به دنبال سرمایه هستند. Nischal Shetty ، مدیرعامل WazirX ، که بزرگترین اکسچنج کریپتو در هند است ، فکر می کند که انتقال به IEO ها یک پیشرفت طبیعی است. علاوه بر این ، وی گفت که یکی از بزرگ ترین مزایای IEO مخاطبان آن ها است. وی در گفتگو با Cointelegraph اظهار داشت :

IEO  مخاطبان آماده ای را ارائه می دهد که درک می کنند روند کار کریپتو چگونه است  ، و از مزایا و معایب آن اطلاع دارند . به طور کلی ، این یک وضعیت برد برد برای همه ی افراد درگیر در آن است. ”

با این حال ، مردم ایالات متحده هنوز نمی توانند از IEO استفاده کنند. IEO ها در حال حاضر غیرقانونی هستند ، زیرا واضح است که توکن ها اوراق بهادار هستند و اکسچنج های غیرقانونی به عنوان واسطه عمل می کنند. با این حال ، سرمایه گذاران جهانی نشان داده اند که IEO راهی برای جمع آوری سرمایه ی یک پروژه ی کریپتو است. ۱٫۵ میلیارد دلار که توسط IEOs در سال ۲۰۱۹ و بدون مشارکت سرمایه گذاران مستقر در ایالات متحده جمع آوری شده ، مثالی در این خصوص است .

آیا صندوق سرمایه گذاری پرخطر در مقابل فلسفه ی غیرمتمرکز قرار دارد ؟

صندوق سرمایه گذاری پرخطر (VC) وقتی صحبت از پروژه های کریپتو می شود به نوعی خارج از رقابت قرار می گیرد . حتی هنگامی که⁧ تبلیغات ICO در اوج خود بود ، صندوق سرمایه گذاری پرخطر وارد عرصه شد. به طرز قابل توجهی ، پروژه های گسترده ی کریپتو مانند Circle و Coinbase از طریق VCs بودجه دریافت می کردند.

در حقیقت ، فقط در سال ۲۰۱۸ ، VC ها نزدیک به ۳ میلیارد دلار در پروژه های مربوط به کریپتو و بلاکچین blockchain سرمایه گذاری کرده اند ، که تقریبا ۴۰٪ از آن چه توسط ICO ها ایجاد شده است می باشد. یادآوری این نکته ضروری است که VC ها سرمایه گذاران مجربی هستند و تجربه و داده های زیادی برای حمایت از سرمایه گذاری های خود دارند ، که نمی توان این موارد را در خصوص یک سرمایه گذار متوسط ICO گفت.

مرتبط : بزرگ ترین صندوق های کریپتو و آن چه آن ها در مورد مارکت می گویند

Vijay Anand ، یک سرمایه گذار و مدیرعامل مرکز استارتاپ ، فکر می کند که سرمایه گذاری سنتی صندوق پرخطر در مقابل فلسفه ی  بلاکچین   blockchainو کریپتو قرار دارد . آناند در گفتگو با Cointelegraph ، گفت :

“سیستم توزیع شده (کریپتوکارنسی بلاکچین / blockchain  )، که همیشه ساخت آن سخت بوده است اما آن چه مورد نظر بود در حال حاضر در دسترس است. به طور تصادفی ، زیربناهای بسیار سوسیالیستی نیز در اطراف آن وجود دارد. سرمایه گذاری زیرساخت های سوسیالیستی با استفاده از اقدامات سرمایه داری به نظر می رسد از لحاظ ساختاری دچار کمبود است. اگر بتوانیم به درک درستی از آن چه سیستم های توزیع شده باید باشند برسیم و سعی در کنترل آن نکنیم ، آینده خیلی زودتر رونمایی می شود. ”

یکی از بزرگ ترین مزایای اکوسیستم بلاکچین blockchain طبیعت غیر متمرکز آن است. بنابراین ، سرمایه گذاری متمرکز نباید به طور ایده آل توسط استارت آپ های بلاکچین blockchain ایجاد شود. با این حال ، این امر مانعی برای VC ها جهت سرمایه گذاری در شرکت های بلاکچین blockchain و یافتن سرمایه برای صندوق سرمایه گذاری پرخطر ایجاد نمی کند . در حقیقت ، در ۶ آگوست ۲۰۱۹ ، وام دهنده ی رمزارز BlockFi  ، ۱۸٫۳ میلیون دلار در دور تامین مالی به رهبری Valar Ventures را تأمین کرد.

آیا IDO ها ، IEO ی بعدی هستند ؟

پیشنهاد اولیه ی DEX  (IDO)  مشابه IEO است به استثنای این واقعیت که IDO ها در اکسچنج های غیرمتمرکز (DEX) انجام می شوند در حالی که IEO ها در اکسچنج های متمرکز انجام می شوند. چند ماه قبل ، پروتکل (RAVEN)، IDO  را در بایننس DEX اجرا کرد .

با این حال ، DEX ها در حال حاضر کشش بسیار کمی دارند – تا جایی که بسیاری از افراد جامعه ، ابزار DEX را زیر سوال برده اند. بایننس DEX حجم تریدینگ روزانه ای به مقدار کمتر از ۲ میلیون دلار دارد. اکسچنج ProBit در این خصوص گفت  :

DEX هنوز از نظر تعداد كاربران و اطلاعات عمق بازار تکمیل نشده است. IEO های موفقیت آمیز به  تعداد بالایی کاربر و تعامل خوب با این کاربران نیاز دارند تا به محبوبیت برسند . ”

تحول را بپذیرید

ICO  فقط ابزاری برای جمع آوری سرمایه است . از بسیاری جهات ، اشکالاتی در ICO باعث پیشرفت STO و IEO شده است. IEO فقط یک ICO با لایه ی جدیدی از مداخلات و مقررات تنظیم شده است که تلاش می کند ارزش بیشتر و خطرات کمتری را برای شرکت کنندگان تضمین کند . از طرف دیگر STO آنقدر موانع زیادی برای ورود دارد که برای اکثر پروژه ها غیرقابل اجرا می شود.

کاهش علاقه به ICO می تواند ناشی از افزایش قانونگذاری در بازار باشد . علاوه بر این ، سرمایه گذار متوسط در حال حاضر نسبت به خطرات مرتبط عاقلانه تر عمل می کند و نسبت به دو سال قبل دقت بیشتری دارد . با این حال ، IEO ثابت کرده است که راهی است برای ساختار آزاد ICO ها و ساختار سختگیرانه ی قانونگذاری که با STO همراه است.

ترجمه توسط تیم دلاریپتو

No views yet

دیدگاه بگذارید

avatar


    | 4,111,417,200 تومان

    | 4,204,858,500 تومان

    | 197,855,460 تومان

    | 202,352,175 تومان

    | 32,228 تومان

    | 32,960 تومان

    | 5,234,460 تومان

    | 5,353,425 تومان

    | 9,732.36 تومان

    | 9,953.55 تومان

    | 7,834,200 تومان

    | 8,012,250 تومان

    | 66,000 تومان

    | 67,500 تومان

    | 0 تومان

    | 0 تومان

    | 0 تومان

    | 0 تومان

    | 0.000

    | 0.000

    | 0.000

    | 0.000

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر