بهترین کیف پول های بیت کوین (Bitcoin)

۳ مرداد ۱۳۹۹ | 0 نظر | لینک کوتاه | اخبار و مقالات ارز دیجیتال, مفاهیم پایه

بهترین کیف پول های بیت کوین  (Bitcoin)برای ذخیره دارایی به صورت مطمئن و امن

 

بیت کوین  (Bitcoin)از زمان ظهورش در سال ۲۰۰۹ ، به نخستین دارایی تبدیل شده است که مردم هنگام شنیدن کلماتی مانند ارزهای دیجیتال یا بلاکچین (blockchain) به ذهنشان خطور می کند. در حالی که کریپتوکارنسی هایی مانند بیت کوین  (Bitcoin)دارای نوسانات بسیاری هستند ، به نظر نمی رسد که از رده خارج شوند. امروزه یک بیت کوین  (Bitcoin)هزاران دلار ارزش دارد. از آنجا که کریپتوکارنسی هایی مانند بیت کوین  (Bitcoin)همچنان به پیشرفت خود ادامه می دهند و ارزشمندتر می شوند ، افراد بیشتری به خرید این دارایی ها علاقه مند می شوند ، اما درک این مسئله که چگونه با خیال راحت بیت کوین  (Bitcoin)را ذخیره کنید ، بسیار مهم است.

 

برای کسانی که به دنبال سرمایه گذاری امنی در بیت کوین  (Bitcoin)هستند ، لیستی از بهترین کیف پول های بیت کوین  (Bitcoin)و دستگاه های ذخیره سازی را جمع آوری کرده ایم. برخی از این کیف پول ها ویژگی های بیشتری نسبت به سایرین دارند ، از جمله امکان ذخیره کریپتوکارنسی های دیگری غیر از بیت کوین  (Bitcoin)و همچنین اقدامات امنیتی اضافی. این لیست هیچ ترتیب خاصی ندارد فقط کیف پول های گرم یا هات والت (hot wallet) در ابتدای لیست قرار می گیرند ، اما این بدان معنی نیست که کیف پول گرم بهتر است. برای اطلاع از تفاوت در انواع کیف پول های خاص ، مانند کیف پول گرم و سرد ، می توانید لیست زیر را بررسی کنید.

 

می توانید کیف پول های گرم را به عنوان روشی با امنیت کمتر برای انجام سریع تراکنش ها و کیف پول های سرد را به عنوان روشی مطمئن تر برای ذخیره سازی طولانی مدت در نظر بگیرید ، اگرچه توصیه می شود قبل از انتخاب کیف پول ، این مفاهیم را کاملاً درک کنید ، زیرا ذخیره سازی امن نکته کلیدی است.

 

بهترین کیف پول های بیت کوین  (Bitcoin)در سال ۲۰۲۰

اکسودوس  (Exodus) : بهترین کیف پول گرم برای مبتدیان

الکتروم  (Electrum) : بهترین کیف پول گرم برای کاربران پیشرفته

مای سلیوم (Mycelium) : بهترین کیف پول گرم برای کاربران تلفن همراه

لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) : بهترین کیف پول سخت افزاری (کیف پول سرد)

ترزور مدل تی (Trezor Model T) : بهترین کیف پول سخت افزاری برای تعداد زیادی کریپتوکارنسی (کیف پول سرد)

لجر نانو اس (Ledger Nano S) : بهترین کیف پول سخت افزاری برای ذخیره دارایی های شما (کیف پول سرد)

 

اکسودوس  (Exodus) : بهترین کیف پول برای مبتدیان

نوع کیف پول: کیف پول گرم

هزینه خرید: رایگان

سازگار با کیف پول سخت افزاری: ترزور (Trezor)

اکسچنج داخلی: دارد

 

اکسودوس یک کیف پول دسکتاپ و موبایل است که دارای رابط کاربری بسیار ساده و اکسچنج داخلی است. یکی از محبوب ترین ویژگی های اکسودوس ، امکان مبادله بین تعداد فزاینده ای از کریپتوکارنسی ها است. اکسودوس در حال حاضر امکان مبادله بین بیش از ۱۰۰ کریپتوکارنسی مختلف را فراهم می کند.

 

این کیف پول با کارآیی ساده ، برای مبتدیان تازه وارد به فضای کریپتو عالی است. همچنین از پشتیبانی مناسبی برخوردار است و این یک ویژگی اساسی برای مبتدیان جهت ورود به فضایی است که بسیاری آن را یک بازار گیج کننده می دانند.

 

اگرچه برای مبتدیان بسیار عالی است ، ممکن است برای کاربران پیشرفته تر فاقد برخی ویژگی ها باشد. اکسودوس برخلاف بیت کوین  (Bitcoin)و بلاکچین (blockchain) یک کیف پول متن بسته (closed source) است و این موضوع می تواند نگرانی های امنیتی بسیاری ایجاد کند زیرا کد آن برای همه قابل دسترس و باز نیست و کاربران به تیم اکسودوس تکیه می کنند تا اطمینان حاصل کنند هیچ روزنه امنیتی در کیف پول وجود ندارد.

 

اکسودوس همچنین امکان تعیین هزینه های تراکنش یه صورت سفارشی یا سطح اولویت ندارد. این کیف پول این کار را به طور خودکار انجام می دهد و سطح اولویت را به طور پویا تغییر می دهد و هزینه های تراکنش را تعیین می کند.

 

مزایا :

پشتیبانی از انواع گسترده کریپتوکارنسی ها

اکسچنج داخلی

پشتیبانی خوب مشتری

 

معایب :

نرم افزار کد بسته

امکان تعیین هزینه تراکنش وجود ندارد

 

الکتروم  (Electrum) : بهترین کیف پول برای کاربران پیشرفته تر که فقط علاقه مند به بیت کوین (Bitcoin) هستند

 

نوع کیف پول: کیف پول گرم

هزینه خرید: رایگان

سازگار با کیف پول سخت افزاری: دستگاه های ترزور (Trezor) و لجر (Ledger)

اکسچنج داخلی: ندارد

الکتروم یکی از کیف پول های اصلی بیت کوین  (Bitcoin)است. از سال ۲۰۱۱ ، دو سال پس از ظهور بیت کوین  (Bitcoin)راه اندازی شده و از آن زمان اندکی تغییر کرده است. در حالی که این کیف پول از نظر رابط کاربری و ذخیره سازی مختص بیت کوین  (Bitcoin)است، اما در این عملکرد اصلی برتری دارد. همچنین الکتروم به دلیل گزینه های پیچیده ای که دارد ، بیشتر برای کاربران پیشرفته مناسب است.

 

الکتروم متن باز است و به کاربران خود این امکان را می دهد که هزینه های تراکنش را به طور دلخواه تعیین کنند و این گزینه را نیز فراهم می کند که بین آدرس میراثی (legacy) بیت کوین (Bitcoin) و سگویت (Segwit) یکی را انتخاب کنند. همچنین کاربران می توانند سطح امنیت مورد نظر خود را برای استفاده تعیین کنند. به عنوان مثال ، می توانید یک کیف پول استاندارد ، احراز هویت دو عاملی یا کیف پول چند امضایی ایجاد کنید. همچنین می توانید عبارت بازیابی خود را با کلمات سفارشی طولانی تر کنید.

 

الکتروم برای کاربران پیشرفته تر بیت کوین  (Bitcoin)که می خواهند ویژگی های امنیتی عالی و قابلیت تنظیمات حرفه ای را در یک طرح ساده داشته باشند مناسب است.

 

مزایا :

امکان تعیین هزینه های تراکنش به صورت سفارشی

امنیت بیشتر نسبت به اکثر کیف پول های گرم

امکان سفارشی کردن عبارت بازیابی

 

معایب :

رابط کاربری ساده شامل موارد ضروری و اصلی

فقط مختص بیت کوین  (Bitcoin)است

بدون پشتیبانی مشتری

 

مای سلیوم  (Mycelium) : بهترین کیف پول برای کاربران موبایل

 

نوع کیف پول: کیف پول گرم

هزینه خرید: رایگان

سازگار با کیف پول سخت افزاری: دستگاه های ترزور (Trezor) و لجر (Ledger)

اکسچنج داخلی: دارد

مای سلیوم یک کیف پول بیت کوین  (Bitcoin)متن باز و فقط برای تلفن همراه است. این کیف پول در حال حاضر فقط از بیت کوین  (Bitcoin)پشتیبانی می کند. از بعضی جهات ، مای سلیوم کاملاً شبیه به کیف پول الکتروم (Electrum) است و ازجمله تفاوت های آن می توان به این اشاره کرد که فقط مخصوص تلفن همراه است ، دارای رابط کاربری جدیدی نسبت به الکتروم است و همچنین اکسچنج داخلی دارد.

 

مای سلیوم مانند الکتروم یکی از کیف پول های اولیه است. همچنین مانند الکتروم ، می توانید هزینه های تراکنش را به صورت دلخواه تعیین کنید ، بنابراین می توانید انتخاب کنید که چه مدت مایل هستید منتظر بمانید تا یک تراکنش تکمیل شود.

 

مای سلیوم همچنین دارای چند ویژگی جالب دیگر مانند پشتیبانی از کیف پول سخت افزاری است که به کاربران این اجازه را می دهد تا در حالی که هنوز از رابط کاربری مای سلیوم برای بررسی دارایی خود استفاده می کنند ، بیت کوین  (Bitcoin)خود را در یک دستگاه ذخیره آفلاین نگهداری کنند.

 

مزایا :

امکان تعیین هزینه های تراکنش

امکان استفاده از کیف پول های سخت افزاری

نرم افزار متن باز

 

معایب :

فقط برای موبایل

فقط برای ذخیره بیت کوین  (Bitcoin)

برای کاربران تازه کار گیج کننده است

 

لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) : بهترین کیف پول سخت افزاری

 

نوع کیف پول: کیف پول سرد

هزینه خرید: ۱۱۹ دلار

اکسچنج داخلی: ندارد

 

لجر نانو ایکس دومین کیف پول سخت افزاری از شرکت لجر ، یک شرکت فرانسوی است که چندین سال در فضای ارزهای دیجیتال فعالیت داشته است. اولین محصول لجر ، لجر نانو اس (Ledger Nano S) ، اولین کیف پول سخت افزاری در بازار بود و برای چند سال در این فضا سلطه داشت.

 

نانو ایکس شبیه به درایو یو اس بی است و از طریق USB یا Bluetooth به دستگاه شما متصل می شود. این بدان معنی است که شما می توانید کیف پول را به دستگاه iOS یا Android خود وصل کنید و به کامپیوتر احتیاج ندارید. این کیف پول همچنین از بیش از ۱۵۰۰ کریپتوکارنسی پشتیبانی می کند. این لیست هر سال با درخواست جامعه برای پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مورد علاقه شان به رشد خود ادامه می دهد.

 

در حالی که این دستگاه خود یک کیف پول سخت افزاری برای ذخیره سازی سرد است ، تیم لجر نرم افزار لجرلایو (Ledger Live) را ایجاد کرده است که رابط کاربری را برای همه دارایی های شما فراهم می کند. این امر به کاربران این امکان را می دهد تا کیف پول جدیدی را برای کریپتوکارنسی های مختلف به دستگاه های خود اضافه کرده و سبد دارایی خود را مدیریت کنند. کیف پول های سخت افزاری لجر محبوب ترین نوع کیف پول در صنعت بوده و در حال حاضر نیز جزو معروف ترین کیف پول ها هستند. لجر همچنین با کابل یو اس بی Type-C همراه است که در صورت ترجیح استفاده از طریق بلوتوث ، می تواند به لپتاپ یا تلفن هوشمند متصل شود.

 

مزایا :

لجر لایو (Ledger Live) دارای رابط کاربری بصری و راحت است

می تواند تا ۱۰۰ اپلیکیشن مختلف داشته باشد که به طور همزمان ذخیره می شوند

نرم افزار متن باز با مزیت پشتیبانی مشتری

راحتی اتصال بلوتوث

 

معایب :

برخی در جامعه کریپتوکارنسی معتقدند ادغام بلوتوث یکی دیگر از عوامل بالقوه ایجاد حمله است ، اگرچه USB نیز جزو همین گزینه محسوب می شود

ویژگی بلوتوث موجب استفاده آسان می شود اما به همان اندازه روان نیست

با دستگاه های لجر فقط می توانید تعداد معینی کیف پول را به طور همزمان ذخیره کنید

 

ترزور مدل تی (Trezor Model T) : بهترین کیف پول برای ذخیره تعداد زیادی کریپتوکارنسی

 

نوع کیف پول: کیف پول سرد

هزینه خرید: ۱۷۰ دلار

اکسچنج داخلی: دارد

 

ترزور ، مانند لجر ، یک کیف پول سرد برای ذخیره سازی کریپتو است. مدل تی آن دومین نسل از کیف پول های سخت افزاری است. ترزور مدل تی بسیار شبیه به لجر است ، اما این امکان را به کاربر می دهد که به اکسچنج های دیگری مانند چنجلی (Changelly) و شیپشیفت (Shapeshift) مستقیماً در رابط وب سایت خود دسترسی پیدا کند. در حالی که استفاده از آن بسیار راحت است ، اما ویژگی های آن قیمت بالای آن را که حدود ۱۷۰ دلار است توجیه نمی کنند.

 

مدل تی دارای یک صفحه لمسی است که استفاده از آن برای مبتدیان راحت تر از دکمه های مدل قبلی است. ترزور همچنین دارای یک شکاف کارت MicroSD است که به شما امکان می دهد از کارت های MicroSD برای رمزگذاری از طریق پین استفاده کرده و از دستگاه خود در مقابل حملات محافظت کنید.

 

مانند لجر نانو ایکس ، ترزور مدل تی نیز با کابل یو اس بی Type-C همراه است تا بتوانید به تلفن هوشمند یا کامپیوتر خود متصل شوید. در حال حاضر ، این کیف پول نزدیک به ۱۴۰۰ کریپتوکارنسی مختلف را پشتیبانی می کند. برخی به دلیل اتصال بلوتوث کیف پول لجر نانو ایکس ، مدل تی را کمی امن تر از لجر نانو ایکس می دانند. گفته می شود ، کاربران لجر می توانند در صورت تمایل از بلوتوث استفاده نکنند.

 

مزایا :

رابط کاربری مبتنی بر وب با اکسچنج های داخلی

لیست گسترده ای از کریپتوکارنسی های پشتیبانی شده

نرم افزار متن باز همراه با مزیت پشتیبانی مشتری

محدودیتی در تعداد کیف پول هایی که می توانید به طور همزمان داشته باشید ندارد

 

معایب :

در حالی که این یک کیف پول سخت افزاری خارق العاده است ، اما قیمت آن کمی بالا به نظر می رسد

صفحه لمسی کوچک می تواند تایپ کردن را سخت کند

کیف پول های سخت افزاری می توانند برای کاربران تازه کار گیج کننده باشند

 

لجر نانو اس (Ledger Nano S) : بهترین کیف پول سخت افزاری برای ذخیره دارایی های شما (کیف پول سرد)

 

نوع کیف پول: کیف پول سرد

هزینه خرید: ۵۹ دلار

اکسچنج داخلی: ندارد

 

کیف پول لجر نانو اس اولین نسل از کیف پول های سخت افزاری است که توسط لجر ساخته شده است. همچنین یکی از اولین کیف پول های سخت افزاری است. این کیف پول اندکی پس از اولین نسل ترزور ساخته شد. نانو اس مانند جانشین خود با هزاران کریپتوکارنسی سازگار است. نانو اس از کابل یو اس بی نوع C برخوردار نیست ، بنابراین ممکن است کاربران با تلفن های هوشمند مدرن تر در اتصال به دستگاه های خود دچار مشکل شوند.

 

نانو اس در واقع مشابه با مدل جانشین آن ، نانو ایکس (Nano X) است ، زیرا از همان لیست کریپتوکارنسی ها پشتیبانی می کند و به نرم افزار لجر لایو (Ledger Live) دسترسی دارد. ویژگی هایی که فاقد آن است اتصال بلوتوث و تعداد کیف پول هایی است که می توانید همزمان بر روی دستگاه خود فعال کنید. در مدل نانو ایکس ، یک کاربر می تواند حداکثر ۱۰۰ کیف پول را به طور همزمان ذخیره کند اما در نانو اس فقط می توانید ۱۸ کیف پول را ذخیره کنید.

 

نانو اس جهت ساخت کیف پول برای تعداد محدودی از کریپتوکارنسی ها به طور همزمان ، فضای کافی دارد. اگر می خواهید یک کیف پول را به منظور اضافه کردن نوع دیگری از کریپتوکارنسی حذف کنید ، کریپتوکارنسی حذف شده از کیف پول را از دست نخواهید داد. به این دلیل که کریپتوکارنسی مستقیماً روی بلاکچین (blockchain) ذخیره می شود.

 

کیف پول حذف شده و دارایی دیجیتال ذخیره شده در آن ، همچنان در لجر لایو (Ledger Live) قابل مشاهده است ، اما کیف پول روی خود دستگاه لجر دیده نمی شود. این بدان معناست که اگر مایل هستید کیف پولی را که حذف کرده اید ارسال یا دریافت کنید ، ممکن است برای فضای بیشتر لازم باشد کیف پول دیگری را پاک کنید.

 

با این وجود ، لجر نانو اس همچنان یک کیف پول خارق العاده برای کسانی است که می خواهند با خیال راحت و با قیمت مناسب کریپتوکارنسی خود را ذخیره کنند. همچنین استفاده از آن با لجر لایو بسیار آسان است و آن را تبدیل به یک محصول ایده آل برای یک کاربر مبتدی می کند که به دنبال ذخیره سازی امن و ساده برای تعداد انگشت شماری ارز دیجیتال است.

 

مزایا :

لجر لایو (Ledger Live) دارای رابط کاربری بصری و آسان است

فضای ذخیره سازی امنی را با قیمت پایینی نسبت به گزینه های دیگر فراهم می کند

نرم افزار متن باز با مزیت پشتیبانی مشتری

 

معایب :

فقط می توانید حداکثر ۱۸ کیف پول را به طور همزمان ذخیره کنید

بر خلاف جانشین خود ، نانو اس دارای ویژگی بلوتوث بی سیم نیست

 

انواع کیف پول بیت کوین  (Bitcoin)

 

کیف پول گرم (Hot Wallet)

کیف پول های آنلاین همچنین به عنوان کیف پول های گرم شناخته می شوند. کیف پول های گرم کیف پول هایی هستند که از طریق دستگاه های متصل به اینترنت مانند کامپیوتر ، موبایل یا تبلت کار می کنند. این امر می تواند موجب آسیب پذیری بیشتر شود زیرا این کیف پول ها کلیدهای خصوصی کوین های شما را در این دستگاه های متصل به اینترنت تولید می کنند. در حالی که یک کیف پول گرم موجب دسترسی سریع و معامله آسان با دارایی ها می شود ، اما از نظر امنیتی مناسب نیست.

 

ممکن است دور از ذهن به نظر برسد ، اما افرادی که هنگام استفاده از این کیف پول های گرم از روش های کافی برای حفظ امنیت استفاده نمی کنند ممکن است دارایی شان به سرقت برود. این یک اتفاق نادر نیست و می تواند از چند طریق اتفاق بیفتد. به عنوان نمونه ، انتشار اطلاعات در خصوص میزان بیت کوین  (Bitcoin)هایتان در یک فروم عمومی مانند ردیت (Reddit) ، در حالی که از امنیت کمتری بهره می برید و دارایی خود را در یک کیف پول گرم ذخیره می کنید ، عاقلانه نیست.

 

این کیف پول ها برای مقادیر کمی کریپتوکارنسی مورد استفاده قرار می گیرند. می توان کیف پول گرم را به یک حساب جاری تشبیه کرد. اصول مالی متعارف می گوید فقط پول هایی را که برای خرج کردن استفاده می کنید در یک حساب جاری نگه دارید در حالی که بخش عمده پول شما در حساب پس انداز یا سایر حساب های سرمایه گذاری ذخیره می شود. همین مورد را می توان برای کیف پول های گرم نیز بیان کرد. کیف پول های گرم شامل کیف پول های موبایل ، دسک تاپ ، وب و اکثر کیف پول های کاستدی هستند.

 

توجه به این نکته حائز اهمیت است که نگه داری از کریپتوکارنسی ها در کیف پول اکسچنج به معنای نگهداری آن در کیف پول شخصی نیست. کیف پول های اکسچنج ، حساب های امانتی یا کاستدی هستند که توسط اکسچنج ارائه می شوند. کاربر این نوع کیف پول ، دارنده کلید خصوصی کریپتوکارنسی نیست که در کیف پول نگهداری می شود.

 

اگر اتفاق غیرمنتظره ای بیفتد که اکسچنج هک شود یا حساب شما به خطر بیفتد ، سرمایه شما از دست می رود. عبارت “not your keys not your coin” به این مفهوم است که اگر به کلید خصوصی دسترسی ندارید کوین ها متعلق به شما نیستند. همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، نگه داری از مقادیر زیاد کریپتوکارنسی در کیف پول گرم ، خصوصاً حساب اکسچنج ، عاقلانه نیست. در عوض ، پیشنهاد می شود که بیشتر دارایی خود را در کیف پول شخصی “سرد” خود (که در زیر توضیح داده می شود) نگهداری کنید. کیف پول های اکسچنج شامل کوین بیس (Coinbase) ، جمینی (Gemini) ، بایننس (Binance) و موارد بسیار دیگر است.

 

در حالی که این کیف پول ها به اینترنت متصل هستند و آسیب پذیری بسیاری برای حمله ایجاد می کنند ، اما برای انجام سریع تراکنش ها یا معاملات کریپتوکارنسی بسیار مناسب هستند.

 

کیف پول سرد (Cold Wallet)

نوع بعدی کیف پول که مورد بررسی قرار می گیرد ، کیف پول سرد است. ساده ترین توضیح برای کیف پول سرد این است که به اینترنت متصل نمی شود و بنابراین خطر کمتری دارد. همچنین می توان از این کیف پول ها به عنوان کیف پول آفلاین یا کیف پول سخت افزاری نام برد.

 

این کیف پول ها آدرس و کلید خصوصی کاربر را روی چیزی که به اینترنت متصل نشده است ذخیره می کنند و معمولاً با نرم افزاری همراه هستند که به موازات هم کار می کنند تا کاربر بتواند بدون اینکه کلید خصوصی خود را در معرض خطر قرار دهد ، سبد دارایی خود را مشاهده کند.

 

شاید مطمئن ترین راه برای ذخیره آفلاین کریپتوکارنسی از طریق کیف پول کاغذی (paper wallet) باشد. کیف پول کاغذی کیف پولی است که می توانید آن را از وب سایت های خاصی تولید کنید. سپس کلیدهای عمومی و خصوصی را روی کاغذ چاپ می کنید. امکان دستیابی به کریپتوکارنسی در این آدرس ها فقط درصورتی امکان پذیر است که به آن کاغذ دسترسی داشته باشید. بسیاری از افراد این کیف پول های کاغذی را در صندوق های امانات در بانک خود یا حتی در گاوصندوق خانه خود ذخیره می کنند. کیف پول های کاغذی به جز یک تکه کاغذ هیچ رابط کاربری مطلوبی ندارند ، بنابراین در این مقاله ، ما بر روی روش های دیگر ذخیره سازی سرد مانند کیف پول های سخت افزاری متمرکز شده ایم.

 

یک کیف پول سخت افزاری معمولاً یک دستگاه درایو USB است که کلیدهای خصوصی کاربر را به صورت ایمن ذخیره می کند. این کیف پول مزایای بسیاری نسبت به کیف پول های گرم دارد زیرا تحت تاثیر ویروس هایی که ممکن است در کامپیوتر موجود باشند قرار نمی گیرد زیرا کلیدهای خصوصی هرگز با کامپیوتر متصل به شبکه یا نرم افزار آسیب پذیر شما در تماس نیستند. این دستگاه ها همچنین به طور معمول متن باز هستند و به کاربران این امکان را می دهند تا سطح امنیت خود را تعیین کنند به جای این که به شرکت تولیدکننده که اعلام می کند استفاده از آن بی خطر است اطمینان کنند.

 

کیف پول های سرد مطمئن ترین راه برای ذخیره بیت کوین  (Bitcoin)یا سایر ارزهای دیجیتال شما هستند. به طور کلی ، راه اندازی آنها نیاز به دانش و تخصص کمی دارد. برای هر کسی که علاقه مند به داشتن کریپتوکارنسی باشد ، ضروری است که در مورد فضای امن و مفاهیم کیف پول گرم و سرد اطلاعات لازم را کسب کند. هنگامی که فکر می کنید آماده فعالیت در این زمینه هستید ، کیف پول های ذکر شده در بالا تعدادی از بهترین موارد موجود در این صنعت هستند که می توانید از آنها استفاده کنید.

 

دلاریپتو در صدد کمک به علاقه مندان به سرمایه گذاری در کریپتوکارنسی بر اساس تصمیم گیری های آگاهانه و امن است. ما متعهد هستیم که بررسی های بی طرفانه کیف پول های برتر بیت کوین  (Bitcoin)را برای سرمایه گذاری در تمام سطوح به خوانندگان خود ارائه دهیم.

 

چشم انداز صنعت کریپتوکارنسی می تواند بسیار گیج کننده و ترسناک باشد ، بنابراین ما کیف پول هایی را انتخاب کرده ایم که قابل اعتماد ، امن و برای استفاده آسان باشند و از کیفیت دیرینه و اثبات شده ای برخوردار باشند.

 

ترجمه شده توسط دلاریپتو

No views yet

دیدگاه بگذارید

avatar


    | 4,104,873,600 تومان

    | 4,181,839,980 تومان

    | 202,176,640 تومان

    | 205,967,452 تومان

    | 33,619 تومان

    | 34,250 تومان

    | 5,361,920 تومان

    | 5,462,456 تومان

    | 9,764.48 تومان

    | 9,947.56 تومان

    | 7,596,800 تومان

    | 7,739,240 تومان

    | 64,000 تومان

    | 65,200 تومان

    | 0 تومان

    | 0 تومان

    | 0 تومان

    | 0 تومان

    | 0.000

    | 0.000

    | 0.000

    | 0.000

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر