چگونه می توان روند قیمت کریپتو را پیش بینی کرد

۲۱ مهر ۱۳۹۸ | 0 نظر | لینک کوتاه | اخبار و مقالات ارز دیجیتال, مفاهیم پایه

تحلیل بازار بسیار گیج کننده است! چگونه معامله گران می دانند چه کاری باید انجام دهند؟

همه چیز در مورد دانستن نوع مناسب تحلیل برای استفاده و زمان است .

اگر مقالات تجزیه و تحلیل قیمت ما را خوانده باشید ، متوجه نمودارهایی می شوید که نشان می دهند چطور عمده کریپتوکارنسی ها علیه ارزهای فیات مانند دلار ایالات متحده با گذشت زمان اقدام کرده اند. در نگاه اول ، آنها مانند خطوط بی معنی به صورت بالا و پایین به نظر می رسند ، اما داده ها داستانی را در مورد چگونگی تأثیر وقایع اخیر بازار کریپتو روی قیمت ها نشان می دهند – و اینکه چه اتفاقی در آینده می افتد .

تحلیل برای معامله گران بسیار مهم است. این امر کمک می کند تا تصمیم گیری آگاهانه در مورد بهترین خرید ، فروش و یا نگه داشتن کریپتو را انجام دهند. سه نوع اصلی از تجزیه و تحلیل در این صنعت وجود دارد – و گرچه فناوری باعث شده است دسترسی به آنها آسان تر و راحت تر انجام شود ، اما آنها چندین دهه است که جزء اصلی دنیای اقتصادی محسوب می شوند. در واقع ، اولین نوع تجزیه و تحلیل در قرن ۱۸ در آسیا ظاهر شد ، هنگامی که از آن برای ترسیم تغییرات قیمت برنج استفاده شد.

تجزیه و تحلیل فنی (Technical analysis) شامل شناسایی روندهای (trend) آماری بر اساس فعالیت تاریخی – بررسی حرکت قیمت ها و سایر شاخص های حیاتی ، مانند حجم معاملات است. این تحلیلگران به طور کلی این فلسفه را قبول دارند که قیمت ها از تغییرات روند پیروی می کنند و تاریخ نیز تکرار می شود و از داده های خود برای پیش بینی اینکه آیا قیمت در آینده نزدیک بالا خواهد رفت یا پایین می رود استفاده می کنند. این مثل پیش بینی آب و هوا است ، شما ممکن است کاملاً درست پیش بینی نکنید.

تحلیل بنیادی (Fundamental analysis) رویکرد متفاوتی را اتخاذ می کند. آن ها برای بررسی ارزش دارایی  به جای اینکه ببینند قیمت ها به کدام سمت می روند ، عواملی که باعث تغییرات اعداد می شوند – از جمله اقتصاد یا نحوه مدیریت یک شرکت را بررسی می کنند . این احساسات را از روند کار خارج می کند و از این فلسفه پیروی می کند که بازار ممکن است ارزش یک کریپتوکارنسی را دست کم گرفته یا بیش از حد تخمین زده باشد و در نهایت اصلاح نیز اتفاق می افتد.

تجزیه و تحلیل احساسی (Sentimental analysis) نشان می دهد که معامله گران به طور موثر نبض گردانندگان اصلی بازار را در دست می گیرند : روزنامه نگاران ، اثر گذاران و مصرف کنندگان روزمره در میان آنها قرار دارند. در اینجا ، فلسفه این است که داده ها همیشه داستان کامل را بیان نمی کنند – و روندهایی مانند فروش پانیک (هنگامی که تعداد زیادی از افراد از ترس کاهش قیمت سهام یا دارایی خود را میفروشند) یا یک خرید سرخوشانه (یک دوره کوتاه که افراد اقدام به خرید به مقدار زیاد میکنند) را می توان از قبل بر اساس برداشت و انتظارات عمومی پیش بینی کرد.

بنابراین آیا نمودارها نوعی تحلیل تکنیکی هستند؟ کمک! من هیچ ایده ای ندارم که چگونه این نمودارها را بخوانم!

نگران نباشید – این بسیار ساده تر از آنچه فکر می کنید است. نمودارهایی که معمولاً در آنالیزهای قیمت ما ، و همچنین در اکسچنج های کریپتو مشاهده می کنید ، به عنوان نمودار شمعی (candlesticks) شناخته می شوند.

روشی برای تحلیل آن وجود دارد. هنگام انجام تجزیه و تحلیل فنی ، باید ببینید که چگونه قیمت ها در طی یک دوره روزها ، هفته ها یا ماه ها تکامل یافته اند ، اما دیدن یک مقدار متوسط برای هر دوره ۲۴ ساعته داستان کامل را بازگو نخواهد کرد.

نمودار های شمعی به شما امکان می دهند تا جزئیات کامل چگونگی نوسان قیمت دارایی کریپتو را در طی یک جلسه معاملاتی مشاهده کنید و مقایسه هایی را انجام دهید که مدت زمان طولانی تری را در بر بگیرد.

این امر از طریق شکل آنها حاصل می شود ، و توجه خواهید کرد که هر نمودار شمعی دارای دو خط باریک و یک مستطیل پهن در وسط است. که تقریباً شبیه یک وردنه ی عمودی است.

وقتی در طول روز قیمت ها بالا رفته است ، نمودار شمعی سبز خواهد شد. خط نازک در پایین کمترین قیمت ثبت شده را برای دارایی کریپتو در طول معاملات نشان می دهد ، در حالی که خط نازک در بالا بالاترین قیمت ثبت شده را نشان می دهد. قسمت ضخیم پایین نشان می دهد که با باز شدن بازارها ، چه مقدار دارایی معامله می شد ، در حالی که بالای آن مستطیل قیمت را با بسته شدن بازار نشان می دهد.

در همین حال ، هنگامی که قیمت ها رکود می کنند ، نمودار شمعی قرمز می شود. اصل خواندن نمودار یکسان است ، اما همه چیز به صورت وارونه است. اکنون ، خط نازک در بالا ، بالاترین قیمت روز را نشان می دهد ، و خط نازک در پایین ، پایین ترین قیمت را نشان می دهد. دوره ی معاملات نشان داده شده  از طریق خط قرمز ضخیم ، از بالا به پایین ، نشان می دهد که در هنگام باز و بسته شدن بازارها ، قیمت ها در چه وضعیتی قرار داشته اند.

این یک اختراع زیبا است که قرن ها مورد و آزمایش و امتحان قرار گرفته است – و با توجه به این که قیمت ها در جهان کریپتوکارنسی چقدر می تواند بی ثبات باشد ، در طول روز نمودارهایی را مشاهده می کنید که برای هر ساعت از روز یک نمودار شمعی ایجاد می کنند.

خب ، چگونه می توانم طبق آنچه نمودارها به من می گویند عمل کنم؟

اشکال خاص ایجاد شده در نمودار شمعی می تواند فرصت هایی را برای معامله گران ایجاد کند.

به عنوان مثال ، شمعدان چکشی (hammer candlestick) معمولاً دارای یک خط طولانی در پایین است ، که نشان می دهد قیمت ها قبل از بهبودی به شدت افت کرده اند تا افزایش پیدا کنند. معمولاً ، می توان این تفسیر را به این معنا نسبت داد كه دارایی های كریپتو در طول معاملات به صورت گسترده فروخته می شوند ، اما خریداران فشار كافی را برای کمک به افزایش قیمت ها به كار می برند.

این الگو همچنین می تواند معکوس شود ، به این معنی که خط بلند در بالای شمع دیده می شود . اغلب اوقات ، این می تواند نشان دهد که قیمت ها در حال نزول بوده اند اما می توانند دوباره افزایش پیدا کنند.

شمعدان های ستاره دنباله دار (Shooting star candlestick) کاملاً شبیه چکش های معکوس هستند اما در یک بستر متفاوت اتفاق می افتند. اینها معمولاً پس از پیشرفت قیمت ها مشاهده می شوند و نشان می دهند که دارایی می تواند روند نزولی را شروع کند.

شمعدان های مرد بدار آویخته (Hanging man candlestick) نیز برای ارزیابی زمان شروع ضعیف شدن بازارها مفید است. این شمعدانها بعد از دوره ای به وجود می آیند که قیمت ها روند صعودی داشته اند ، با آن سایه بلند پایین که قبلا در مورد آن صحبت کردیم نشان می دهد که فشار فروش به این معناست که افزایش اخیر ممکن است به پایان برسد.

هنگام خواندن نمودارهای شمعی ، برداشت نمای کوتاه مدت و همچنین  بلند مدت بسیار مهم است – برای محافظت از خود در صورت عدم ثبات در بازار اقدامات لازم را انجام دهید. این معمولاً با استفاده از حد ضرر (stop-loss) یا حد توقف (stop-limit) انجام می شود ، که شامل فروش خودکار یک دارایی هنگام رسیدن به یک نقطه از پیش تعیین شده بالا یا پایین می باشد.

محبوب ترین تکنیک های مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل فنی کدامند؟

اکثر تحلیلگران در تلاشند تا روندهایی را رونمایی کنند که نشان دهند بازار به کدام سمت می رود.

یک روش محبوب به عنوان خطوط روند یا ترند لاین ( trend line) شناخته می شود. این روش تلاش می کند تا بی نظمی ها و حد مجاز در قیمت کریپتوکارنسی را ، برای شناسایی روند ، هنگام تلاش صعود دارایی به قیمت جدید و یا کاهش قیمت ،  در صورت افت قیمت در طی روزهای متوالی نادیده بگیرد. این ، همراه با تجزیه و تحلیل شکل نمودار شمعی ، می تواند نشان دهد که آیا روند به احتمال زیاد ادامه خواهد یافت یا به پایان خواهد رسید ، و به معامله گران این امکان را می دهد تا در مورد استراتژی کوتاه مدت خود تصمیم گیری کنند.

یک استراتژی مشابه شامل چیزی به نام میانگین متحرک (moving average) است. این شامل ردیابی قیمت های معمولی یک دارایی کریپتو در طی یک بازه زمانی معین – مانند یک هفته ، ۱۰ روز ، ۳۰ روز یا بیشتر از این می باشد ، که به شما بستگی دارد . مقایسه میانگین های متحرک در یک بازه زمانی کوتاه تر با مدت زمان طولانی ، می تواند روندهای جدیدی را کشف کند و شما را قادر می سازد در سطوح قابل توجهی از رشد اخیر پیشرفت کنید و کمک می کند یک سقوط ناگهانی آماری بلند مدت به وضوح منعکس نشود.

آیا باید تنها به تحلیل تکنیکی اعتماد کنم؟

اگرچه این نوع تحلیل ، شایع ترین شکل تجزیه و تحلیل در جهان ارز دیجیتال است ، اما در نظر گرفتن عوامل دیگر نیز مهم است.

همیشه به یاد داشته باشید که تجزیه و تحلیل فنی ، عوامل اساسی ای که در بازار تأثیر می گذارند و باعث بالا رفتن یا پایین آمدن قیمت ها می شوند را به شما نمی گویند. حملات هک ، احکام قانونگذاری ، اخبار مهم ، توافقنامه های برجسته و راه اندازی محصولات جدید ، همه می تواند به شما در دستیابی به موفقیت کمک کنند – و به شما اطلاع می دهند که نمودار شمعی چه زمانی سقوط خواهد کرد ، قبل از اینکه اتفاق بیفتند. تکیه بر فقط یک شکل تجزیه و تحلیل به نوعی شبیه به تلاش برای خوردن استیک فقط با یک چنگال است. شما برای این کار به چاقو هم احتیاج دارید.

آیا ابزاری وجود دارد که تجزیه و تحلیل حرکت بازار را ساده تر کند؟

اگر نگاه کردن به نمودارها در تمام طول روز انتخاب شما نیست ، گزینه های دیگری نیز وجود دارد.

همان طور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، ویژگی تجزیه و تحلیل منظم قیمت ما نمودارهایی را برای شما تهیه می کند و زمینه کتبی درباره آنچه ممکن است باعث این حرکات شود را فراهم می کند. البته داده ها را می توان به روش های مختلفی تفسیر کرد و هیچ دو تحلیلی یکسان نیستند ، یعنی هر یک از آنها بر اساس تحقیقات خود روندشان را انتخاب می کنند. بنابراین ، این ایده خوبی است که تا آنجا که ممکن است اخبار کریپتو را دنبال کنید تا اطمینان حاصل کنید که از همه ی اتفاقات آگاهید.

نمودارها و مقالات همچنین می توانند مشاهده کلی بازار کریپتو را مشکل کنند. وب سایت هایی مانند Coin360 به تجسم موقعیت حال حاضر صنعت به روشی ساده و در دسترس کمک می کنند. اندازه کریپتوکارنسی در Coin360 نشانه ای از حجم آن یا سرمایه گذاری در بازار آن را نشان می دهد ، در حالی که رنگ های سبز و قرمز نشان می دهد که آیا دارایی شاهد افزایش قیمت بوده یا قیمت آن کاهش یافته است. همراه با قیمت های فعلی ، درصد تغییر در ساعت ، روز ، هفته یا ماه گذشته ارائه شده است – و کاربران می توانند برای هر کریپتوکارنسی نموداری پیدا کنند که نشان دهنده چگونگی نوسان قیمت ها در یک بازه زمانی است. کاربران همچنین می توانند اطلاعات تاریخی را در صورت تقاضا دانلود کنند.

ترجمه توسط دلاریپتو

No views yet

دیدگاه بگذارید

avatar


    | 4,099,968,000 تومان

    | 4,176,842,400 تومان

    | 200,434,560 تومان

    | 204,192,708 تومان

    | 34,291 تومان

    | 34,934 تومان

    | 5,416,320 تومان

    | 5,517,876 تومان

    | 9,820.16 تومان

    | 10,004.29 تومان

    | 7,596,800 تومان

    | 7,739,240 تومان

    | 64,000 تومان

    | 65,200 تومان

    | 0 تومان

    | 0 تومان

    | 0 تومان

    | 0 تومان

    | 0.000

    | 0.000

    | 0.000

    | 0.000

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر