مفاهیم پایه؛ چگونه بیت کوین استخراج کنیم؟

۵ شهریور ۱۳۹۸ | 0 نظر | لینک کوتاه | اخبار و مقالات ارز دیجیتال, مفاهیم پایه

ماینینگ چیست؟

ماینینگ فرآیندی است برای اضافه کردن سوابق معامله به دفتر اصلی بیت کوین Bitcoin ، به نام بلاکچین . Blockchain این دفتر برای تایید هر تراکنش و دسترسی کاربران به این دفترچه وجود دارد . همچنین برای تمایز معاملات مشروع بیت کوین Bitcoin از موارد صرف هزینه ی مجدد پول که قبلاً در جایی دیگر هزینه شده است ، استفاده می شود.

در اصل ، ماینر ها با تأیید هر معامله و اطمینان از قانونی بودن تک تک آنها ، به جامعه ی بیت کوین Bitcoin خدمت می کنند . هر بار که یک بلاک جدید “بسته شود” ، ماینر پاداش می گیرد. از اکتبر سال ۲۰۱۷ ، این پاداش به اندازه ی ۱۲٫۵ بیت کوین Bitcoin برای هر بلاک تایین شده است.

نرخ ظهور کوین های جدید شبیه به نرخ کالاهایی مانند طلا است که از زمین استخراج می شوند. به همین دلیل این پروسه “ماینینگ” نامیده می شود.

نحوه ی انتخاب سخت افزار برای ماینینگ

 هش ریت

با توجه به پیچیدگی موجود در ماینینگ بیت کوین Bitcoin ، سرمایه گذاری در نوع مناسب سخت افزار بسیار مهم است. در هنگام انتخاب وسایلی که به بهترین وجه برای شما مناسب باشد ، چندین ویژگی در نظر گرفته شده است و یکی از آنها هش ریت است.

هش ریت تعداد محاسباتی است که سخت افزار شما می تواند در هر ثانیه انجام دهد. این موضوع یک پارامتر بسیار مهم است ، زیرا بدیهی است که هش ریت بالاتر می تواند شانس شما در حل ریاضیات ، بستن بلاک بالا ببرد و در نتیجه میزان پاداش شما را افزایش دهد.

آنچه ماینرها به دنبال آن هستند ، یک خروجی مشخص از عملکرد هش است. در مورد توابع هش ، همان ورودی همیشه همان خروجی را تولید می کند ، اما طوری طراحی شده اند که غیرقابل پیش بینی باشند . بنابراین ، بهترین راه ممکن برای یافتن یک خروجی خاص ، امتحان کردن تعدادی ورودی تصادفی است. علاوه بر این ، روند ماینینگ بسیار رقابتی است ، بنابراین برای جمع آوری پاداش ، ماینر باید بتواند هرچه سریعتر آن ورودی های تصادفی را طی کند. از این رو ، انتخاب سخت افزار با هش ریت بالاتر ، برای یک ماینینگ موفقیت آمیز بسیار مهم است.

هش ریت ها در مگاهاش در ثانیه  (MH/sec) ، گیگاهاش در ثانیه (GH/sec) و تراهاش در ثانیه (TH / sec) اندازه گیری می شوند. هش ریت سخت افزاری که به طور خاص برای ماینینگ بیت کوین Bitcoin طراحی شده است می تواند از ۳۳۶ مگاهرتز در ثانیه تا ۱۴۰۰۰،۰۰۰ مگاهرتز در ثانیه باشد.

مصرف انرژی

سخت افزار ماینینگ بیت کوین Bitcoin یک سرمایه گذاری است و به همین ترتیب هزینه های گزافی را نیز به همراه دارد. سخت افزار شما هرچه قدرتمند تر باشد ، نیاز به برق بیشتری نیز خواهد داشت. قبل از خرید ، شما باید میزان مصرف برق سخت افزار مورد نظر خود را در وات در نظر بگیرید تا بدانید که قبض بعدی برق شما چقدر گران تر خواهد بود. مسلما شما نمی خواهید تمام پول خود را صرف مصرف برق برای کوین های ماین کنید که حتی برابر با پولی که پرداخت میکنید هم نباشند.

شما می توانید از تعداد هش ریت و میزان مصرف انرژی استفاده کنید تا مشخص شود که چه تعداد هش برای هر وات برق مورد استفاده در سخت افزار خود دریافت خواهید کرد. برای انجام این کار ، شما فقط باید تعداد هش را به تعداد وات تقسیم کنید. به عنوان مثال ، اگر  هش ریت سخت افزاری شما ۴۵۰۰ مگاهرتز در ثانیه باشد و به ۳۲ وات نیرو نیاز داشته باشد ، در هر وات ۱۴۰۶۲۵ مگاهرت در ثانیه بدست خواهید آورد. شما می توانید از یک ماشین حساب آنلاین قیمت برق استفاده کنید یا فقط صورتحساب برق خود را بررسی کنید تا بفهمید که چه میزان در این موارد هزینه خواهید کرد.

در بعضی موارد از کامپیوتر خود برای اجرای سخت افزار ماینینگ استفاده خواهید کرد. بدیهی است ، کامپیوتر شما جدا از میزان برقی که سخت افزار ماینینگ استفاده می کند ، برق مصرف خواهد کرد ، بنابراین باید این مورد را هم در محاسبات خود لحاظ کنید.

سخت افزار برای ماینینگ

در اوایل ظهور بیت کوین Bitcoin ، بسیاری از مردم غرق این ایده شده بودند ، زیرا برای آنها یک ایده ی انقلابی و رهایی بخش بود. در واقع ، یک شبکه ی خودمختار غیرمتمرکز که در آن کاربران عادی وظیفه ی اطمینان از انجام معاملات را داشتند ، مانند تنفس هوای تازه در دنیای تحت سلطه ی بانک ها ، مقامات مالیاتی و شرکت های عظیم بود که بر اینکه مردم چگونه پول هایشان را هزینه میکنند نظارت داشتند. در آن زمان ، ارزش بیت کوین Bitcoin به هیچ وجه مانند امروز نبود. بنابراین ، بسیاری از ماینرها از ایده ی بیت کوین Bitcoin و نه فقط سودآوری انگیزه گرفتند. آنها قادر به تولید توالی های هش و تأیید معامله با استفاده از کامپیوترهای به اندازه ی کافی قدرتمند و حتی لپ تاپ ها بودند.

زمانی رسید که ماینرها کشف کردند کارت های گرافیکی سطح بالا پتانسیل افزایش قدرت ماینینگ بیت کوین Bitcoin  را دارند. این کارت های گرافیکی در هر واحد کار از انرژی بسیار کمتری استفاده می کردند و نتایج ۵۰ تا ۱۰۰ برابر بهتر از گذشته بود. متعاقباً دستگاه های اختصاصی ماینینگ معرفی شدند. آنها توانایی های ماینینگ را ۵ برابر افزایش دادند که این امر باعث شد مزارع ماینینگ با سود عملیاتی احداث شود و راه را برای صنعت استخراج بیت کوین Bitcoin  هموار کرد.

این روزها ماینینگ بیت کوین Bitcoin  به یک تجارت سودآور تبدیل شده است. در حال حاضر افراد زیادی هستند که صورت حساب های خود را با بهره برداری از مزارع ماینینگ بیت کوین Bitcoin  پرداخت می کنند. این مزارع با استفاده از سخت افزارهای مختلف ماینینگ و همچنین کارت های گرافیکی و کولرها مونتاژ می شوند. بدیهی است که آنها برای کارکردن به برق زیادی احتیاج دارند ، بنابراین دسترسی به انرژی ارزان قیمت بسیار مهم است. آنچه که مزارع استخراج بیت کوین Bitcoin چینی را بسیار سودآور ساخته است  الکتریسیته ی ارزان قیمت است .

کسانی که مایل به کسب درآمد از طریق ماینینگ بیت کوین Bitcoin  هستند ، باید برای هزینه کردن در مزارع ماینینگ ، صرفاً با منابع نامحدود با افرادی در سراسر جهان رقابت کنند ، همانطور که صدها نفر از ماینرها ی شخصی با استفاده از نیروهای خود استخرهای ماینینگ را تشکیل می دهند.

پردازنده

سخت افزار ماینینگ بیت کوین Bitcoin با کمترین میزان قدرت ،  رایانه ی شخصی شما است . CPU  مخفف عبارت Central Processing Unit  است و به معنی پردازنده ی رایانه ی شما است. این تنها راه برای ماینینگ بیت کوین ها Bitcoin در قدیم بود و بسیار مقرون به صرفه بود – تنها چیزی که شما نیاز داشتید یک رایانه با یک پردازنده ی به اندازه ی کافی قدرتمند بود.

با این حال ، همانطور که ماینر ها سعی در ایجاد امنیت بیشتر این شبکه و کسب بیت کوین Bitcoin بیشتر داشتند ، در بسیاری از جنبه ها نوآوری کردند. بنابراین ، امروزه ، ماینینگ CPU اساساً منسوخ است. شما ممکن است ده ها سال با استفاده از لپ تاپ خود بدون کسب کسری از کوین ماین کنید.

GPU

GPU  مخفف واحد پردازش گرافیکی است که از ویژگی های کارت های گرافیکی سطح بالا است. این کارت ها به طور خاص طراحی شده اند تا بتوانند تمام چند ضلعی های پیچیده  ی مورد نیاز در بازی های ویدیویی پرمحتوا را محاسبه کنند ، که این امر باعث شده است که آنها به ویژه در داشتن ریاضیاتی که برای حل بلاک های معاملاتی لازم هستند ، بسیار مناسب باشند.

با وجود هزینه ی چند صد دلاری ، GPU  ها به ماینرها مزیت قابل توجهی نسبت به هش پردازنده دادند. به عنوان مثال ، یک پردازنده به طور کلی کمتر از ۱۰ مگاهرت در ثانیه را برای شما فراهم می کند. از طرف دیگر ، یک  ATI 5970 ، یکی از محبوب ترین کارت های گرافیکی ، هنگام ماینینگ ، می تواند بیش از ۸۰۰ مگاهرتز در ثانیه به شما بدهد.

استفاده ی گسترده از کارت های گرافیکی منجر به ظهور دکل های ماینینگ اولیه شد که در اصل رایانه هایی با پردازش محاسبات پیچیده در ذهن بودند. این تجهیزات ممکن است به ماینینگ اختصاص داده شود ، یا به عنوان رایانه ای که نیازهای دیگر را برآورده می کند ، به عنوان سیستم بازی استفاده شود ، و فقط به صورت پاره وقت در ماینینگ از آن استفاده شود.

با این حال ، تقریباً مانند ماینینگ CPU ، ماینینگ GPU این روزها عمدتاً از بین رفته است. با معرفی سخت افزاری که به طور خاص برای ماینینگ طراحی شده است ، مشکل ماینینگ بیت کوین Bitcoin  به حدی افزایش یافته است که کارت های گرافیکی به سادگی نمی توانند با آن رقابت کنند. این روزها حتی اگر به برق رایگان دسترسی داشته باشید ، سخت افزارهای GPU به احتمال زیاد حتی هزینه های خودشان را هم نخواهند پرداخت.

FPGA

مرحله ی بعدی توسعه ی ماینینگ بیت کوین Bitcoin  معرفی ماینینگ FPGA (Field Programableable Gate Array) بود. FPGA  یک مدار یکپارچه است که برای پیکربندی پس از ساخت طراحی شده است. این امر به یک سازنده ی سخت افزار ماینینگ امکان داد تا تراشه ها را به صورت حجم خریداری کند و آنها را به طور خاص برای ماینینگ بیت کوین Bitcoin  سفارشی سازی کند ، قبل از اینکه آن ها را وارد تجهیزات خاص خود کند.

راه اندازی چند دستگاه FPGA اولیه به طور کامل موفقیت آمیز بود و باعث تغییر چشم انداز ماینینگ بیت کوین Bitcoin شد. این اولین سخت افزاری بود که به طور خاص برای ماینینگ ارز دیجیتال ساخته شد. آن ها مزایای بهره وری از انرژی و سهولت استفاده را در اختیار ماینرها قرار دادند. در حالی که یک کارت گرافیک معمولی ۶۰۰ مگاهرتز بر ثانیه می تواند تا ۴۰۰ وات انرژی مصرف کند ، یک دستگاه ماینینگ استاندارد FPGA می تواند ۸۲۶ مگاهرتز در ثانیه با سرعت ۸۰ وات قدرت را فراهم کند. این پیشرفت باعث شد تا نخستین مزرعه ی بزرگ ماینینگ بیت کوین Bitcoin  ساخته شود.

ASIC

مدار مجتمع کاربرد-ویژه[ایسیک] (ASIC) ، یک میکروچیپ است که تنها با هدف ماینینگ بیت کوین  Bitcoin ها با سرعت پراکنده طراحی و ساخته شده است. این در حالی است که باعث افزایش ۱۰۰ برابر قدرت هشینگ می شود ، در حالی که مصرف برق را نسبت به تمام فن آوری های قبلی کاهش می دهد. برخی از کارشناسان ASICایسیک را به عنوان فناوری “پایانی” می دانند ، زیرا در آینده ی نزدیک چیزی برای جایگزینی آن وجود ندارد.

با توجه به اینکه این تراشه ها فقط برای یک کار طراحی و ساخته شده اند ، می توانند بسیار گران باشند و همچنین زمان زیادی نیز برای ساختن آنها لازم است ، اما از نظر سرعت بی نظیر هستند. در بالای تراشه های خط مانند AntMiner S9 سرعت تبلیغ شده ای به اندازه ی ۱۴،۰۰۰،۰۰۰ MH / sec وجود دارد ، اما خرید چنین دستگاهی ۱۲۶۵ دلار برای شما هزینه خواهد داشت. البته تراشه های مقرون به صرفه تری با برچسب قیمتی در حدود ۵۰ دلار نیز وجود دارند ، اما سرعت تبلیغ شده ی آنها به میزان قابل توجهی پایین تر است.

سودآوری ماینینگ

با در نظر گرفتن تمام گزینه هایی که در این مورد وجود دارد ، انتخاب سخت افزار مناسب برای ماینینگ می تواند برای افراد تازه وارد کاملاً سخت باشد. هم از نظر سخت افزار و هم قدرت مورد نیاز برای اجرای آن گزینه ی مورد نظر گران است. از این رو ، قبل از خرید تمام قطعات لازم و مونتاژ دکل تان ، محاسبه ی سودآوری ماینینگ یک امر بسیار مهم است.

چندین ماشین حساب اختصاصی برای این کار وجود دارد ، مانند ماشین حساب Genesis Block یا ماشین حساب سود ماینینگ بیت کوین .  BTC شما می توانید پارامترهایی از قبیل هزینه ی تجهیزات ، هش ریت و مصرف برق و همچنین قیمت فعلی بیت کوین Bitcoin  را وارد کنید تا مدت زمان دریافت سود سرمایه گذاری تان را برایتان محاسبه کند .

نرم افزار ماینینگ

بسته به نوع تجهیزات مورد نظرتان ، احتمالاً نیاز به نصب نرم افزار ماینینگ خواهید داشت. برای استفاده از GPU ها و FPGA نیاز دارید که یک کامپیوتر میزبان داشته باشید که یک مشتری استاندارد بیت کوین Bitcoin و نرم افزار ماینینگ را اجرا کند.  مشتری بیت کوین Bitcoin برای انتقال اطلاعات بین ماینر شما و شبکه ی بیت کوین Bitcoin  لازم است ، در حالی که نرم افزار ماینینگ است که به سخت افزار دستور می دهد کار خود را انجام دهد و از بلاک های معامله برای حل آن استفاده می کند.

برخی از ماینر های مدرن ایسیک ASIC با همه ی موارد از پیش تنظیم شده از جمله آدرس بیت کوین BTC ارسال می شوند. بنابراین ، در بیشتر موارد ، وصل کردن آن به یک خروجی تنها کاری است که شما باید انجام دهید. با این حال ، در مورد برخی از ماینرهای قدیمی ایسیک ASIC همچنان لازم است شما به راه اندازی نرم افزار ماینینگ بپردازید.

استخر ماینینگ چیست ؟

این روزها ، هرکسی که وارد دنیای ماینینگ کریپتوکارنسی ها می شود ، باید با شرکت های بزرگ و مزارع ماینینگ آن ها رقابت کند. بنابراین ، به طور طبیعی ، یکی از اولین تصمیماتی که هر ماینر مشتاقی مجبور به اتخاذ آن است ، این است که آیا به صورت انفرادی (سولو ماینینگ) کار کند یا به “استخر” بپیوندد.

ماینینگ استخر یک روش استخراج است که در آن چندین کاربر قدرت محاسباتی خود را برای تولید بلاک استفاده می کنند. یک استخر شانس بسیار بیشتری برای حل یک بلاک و گرفتن پاداش دارد ، اگرچه این پاداش با توجه به قدرت پردازش مشارکتی بین اعضا تقسیم می شود. بنابراین ، پیوستن به استخر ممکن است یک جریان درآمد ثابت ایجاد کند ، حتی اگر میزان هر پرداخت نسبت به یک پاداش کامل بلاک کاملاً متوسط  باشد.

پیوستن به استخر درست مانند ثبت نام در هر سرویس وب دیگری کار می کند. تنها کاری که باید انجام دهید ایجاد حساب کاربری در وب سایت استخر است. پس از داشتن یک حساب کاربری ، باید یک “ورکر ” worker ایجاد کنید. امکان ایجاد چندین ورکر ، و اختصاص دادن هر کدام از آن ها به یک قطعه ی جداگانه از سخت افزاری که استفاده می کنید وجود دارد. نکته ی مهم دیگری که باید در نظر بگیرید میزان کسرهای پرداخت ماینینگ شما است که استخر به آن نیاز دارد. به طور معمول ، این مقدار بین یک تا ۱۰ درصد متغیر است ، در حالی که برخی از استخرها به هیچ وجه از شما درصدی دریافت نمی کنند .

آیا ماینینگ بیت کوین Bitcoin سودآور است؟

ماینینگ بیت کوین Bitcoin از تعداد معدودی از علاقه مندان اولیه که معاملات را با استفاده از CPU های خود تأیید کرده اند ، به یک سرمایه گذاری تمام عیار در سطح صنعتی تبدیل شده است. پول مدت ها قبل از بین رفته است و آنچه که باقی مانده است اساساً زیر معادلات رمزنگاری شده دفن شده است. علاوه بر این ، نرخ تبدیل رو به رشد بیت کوین BTC باعث افزایش جذب هر چه بیشتر شرکت های بزرگ و عموم مردم می شود که این امر موجب جذب بسیاری از ماینر های جدید و رقابت شدیدتر می شود.

از نظر تئوری ، ماینینگ برای همه در حال حاضر امکان پذیر است ، اما فقط کسانی که دارای ماشین آلات تخصصی پیشرفته هستند قادرند با ماینینگ کریپتوکارنسی هر نوع سودی را کسب کنند. بیشتر ماینرهای منفرد و استخرهای کوچکتر هزینه ی بیشتری را برای قبض های برق مصرف می کنند تا آنچه که از طریق ماینینگ تولید می شود. بنابراین ، مگر اینکه قادر به سرمایه گذاری در مزارع بزرگ و گران قیمت ماینینگ باشید و به برق ارزان دسترسی داشته باشید ، در غیر این صورت ماینینگ سودآور بیت کوین Bitcoin  به سادگی غیرممکن است.

علاوه بر این ، متوسط ماینر های خانگی ممکن است در معرض مشکلات بی اهمیتی مانند خرابی سخت افزار ، قطع برق ، قطع شبکه و نزول قیمت باشند. آنها به احتمال زیاد برای سودآوری تلاش خواهند کرد یا حتی هزینه های سخت افزار و برق ماینینگ را نیز جبران می کنند. بنابراین ، با توجه به شرایط موجود ، سودآوری ماینینگ بیت کوین Bitcoin  برای ماینر های  خانگی بسیار بعید است.

با این حال ، این وضعیت ممکن است در آینده بهبود یابد. نرم افزار استخراج ایسیک ASIC هنوز در حال توسعه و دستیابی به دستاورد های جدید است ، در حالی که راه حل های قدرتمند ، ارزان و پایدار جدیدی نیز در حال ورود به این عرصه هستند. این موارد با هم ممکن است نه تنها باعث شود که ماینینگ بیت کوین Bitcoin برای ماینرهای کوچک مجددا سودآور شود ، بلکه می توانند تمرکززدایی شبکه را نیز تا حد زیادی بهبود بخشند و از آن در برابر خطرات قانونی محافظت کنند.

ماینینگ ابری چیست؟

اگر می خواهید بدون خرید و مدیریت سخت افزار شخصی خود در ماینینگ بیت کوین Bitcoin سرمایه گذاری کنید ، ماینینگ ابری می تواند گزینه ی مناسبی برای شما باشد. این کار از طریق خرید قراردادهای ماینینگ انجام می شود ، که ماینرها را قادر می سازد از قدرت پردازش مشترکی استفاده کنند که از مراکز داده از راه دور اداره می شود. از بسیاری جهات ، این امر کار ماینینگ را آسان تر می کند. دیگر لازم نیست با سخت افزار ، نرم افزار ، هزینه ی برق اضافه شده ، پهنای باند و سایر موارد آفلاین سر و کار داشته باشید. تمام آنچه که شما نیاز دارید یک رایانه برای ارتباطات و یک کیف پول محلی بیت کوین Bitcoin  اختیاری است.

با این وجود ، خطرات مشخصی در رابطه با ماینینگ ابری وجود دارد که سرمایه گذاران باید قبل از پرداخت قراردادها باید از آنها مطلع شوند. کلاهبرداری در زمینه ی ماینینگ ابر بیت کوین Bitcoin بسیار زیاد است. علاوه بر این ، شما نمی توانید سخت افزار فیزیکی واقعی را کنترل کنید.

در نهایت ، هنگام تصمیم گیری برای ماینینگ ابری ، شما کنترل را به اپراتورها تحویل می دهید. این بدان معنی است که اگر اپراتورها ارزش بیت کوین Bitcoin را در هر لحظه بسیار ناپایدار بدانند ممکن است عملیات ماینینگ متوقف شود. سرانجام ، شما سود کمتری کسب خواهید کرد زیرا اپراتورها برای تأمین هزینه های خود کمیسیونی را از شما دریافت می کنند.

ترجمه توسط تیم دلاریپتو

No views yet

دیدگاه بگذارید

avatar


    | 4,259,057,220 تومان

    | 4,355,853,975 تومان

    | 203,813,280 تومان

    | 208,445,400 تومان

    | 33,191 تومان

    | 33,946 تومان

    | 5,391,540 تومان

    | 5,514,075 تومان

    | 10,086.78 تومان

    | 10,316.03 تومان

    | 7,834,200 تومان

    | 8,012,250 تومان

    | 66,000 تومان

    | 67,500 تومان

    | 0 تومان

    | 0 تومان

    | 0 تومان

    | 0 تومان

    | 0.000

    | 0.000

    | 0.000

    | 0.000

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر