قیمت بیت کوین (Bitcoin) همچنان به روند صعودی ادامه می دهد و احساسات مثبت در بازار به بالاترین حد خود می رسد

۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | 0 نظر | لینک کوتاه | اخبار بیت کوین, اخبار و مقالات ارز دیجیتال

از اواخر ماه جولای ، انتشار توییت های مثبت در مورد بیت کوین (Bitcoin) به طور قابل توجهی افزایش یافته است و این نشانگر افزایش علاقه به صعود قیمت آن است.

 

در دو هفته گذشته ، قیمت بیت کوین (BTC) پس از ماه ها رکود آشکار دوباره جهش یافت. تا تاریخ ۲۳ جولای ، ارزش یک بیت کوین (Bitcoin) حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است. همچنین ، پس از معامله در حالت خنثی یا رنج (Sideways) از زمان هالوینگ در اوایل ماه می ، این ارز دیجیتال برتر ، آستانه مهم ۱۰،۰۰۰ دلاری خود را شکست ، به این ترتیب بسیاری از سرمایه گذاران معمولی و گاه به گاه مجددا تحت تاثیر هیجانات موجود بازار قرار گرفتند.

 

افزایش قیمت اخیر بیت کوین (Bitcoin) نیز منجر به رونق بازار خرد شده است ، در حالی که پلتفرم های معاملاتی در سراسر جهان ، از افزایش شدید حجم معاملات بیت کوین (Bitcoin) خبر می دهند. در نتیجه این فعالیت بازار صعودی ، جو دیپاسکوال(Joe DiPasquale) ، از کارشناسان برجسته صنعت کریپتو و مدیرعامل شرکت (BitBull Capital) ، اخیراً اظهار داشت که افزایش اخیر بار دیگر در حال ایجاد (FOMO) یا ترس از از دست دادن در میان سرمایه گذاران گاه به گاهی است که معتقدند ممکن است از غافله عقب بمانند و ضرر کنند.

 

با این احساسات تقریبا مشابه ، جاشوا فرنک (Joshua Frank) ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت (The Tie) ، ارائه دهنده ابزار جمع آوری داده به کوین تلگراف گفت که از نظر تاریخی ، نوسانات موجب ایجاد موج شدیدی از علاقه و ورود قابل توجهی از سرمایه گذاران جدید به بازار بیت کوین (Bitcoin) می شوند ، به خصوص با جهش اخیر از ۹۰۰۰ دلار تا ۱۲،۰۰۰ دلار که موجب ایجاد هیجان بسیاری شد. فرانک با بیان اینکه میانگین ۳۰ روزه بحث کاربران توییتر در مورد بیت کوین (Bitcoin) از ۲۴۰۰۰ به ۳۰،۰۰۰ توییت طی دو هفته گذشته افزایش یافته است ، افزود:

 

“بیت کوین (Bitcoin) در پی کلاهبرداری اخیر توییتر در تاریخ ۱۶ جولای ، رکورد جدیدی از تعداد توییت روزانه را ثبت کرد که از ۲۶ ژوئن سال ۲۰۱۹ فراتر رفت. در حالی که مشخص نیست آیا جهش اخیر ارتباطی با کلاهبرداری دارد یا خیر ، اما در گذشته شاهد آن بوده ایم که هر چه تعداد توییت کاربران در مورد بیت کوین (Bitcoin) بیشتر شود ، این دارایی عملکرد بهتری خواهد داشت. ”

دنیس وینوكوروف (Denis Vinokourov) ، رئیس تحقیقات (BeQuant) ، اکسچنج كریپتو و كارگزاري نهادی ، به کوین تلگراف گفت كه از زمان افزایش نوسانات ، حجم معاملات در شرکت او ، از سطح میانگین های روزانه تابستان قبل از جهش اخیر حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است.

 

افزایش معاملات کریپتوکارنسی ها

کوین تلگراف همچنین درباره فعالیت اخیر بازار با آدام وتز (Adam Vettese) ، تحلیلگر پلتفرم سرمایه گذاری ای تورو (eToro) گفتگو کرد. وی خاطرنشان کرد: از زمانی که قیمت کریپتوکارنسی ها از اواخر ماه جولای شروع به افزایش کرد ، تعداد پوزیشن های معاملاتی کریپتو  ۱۱۵ درصد نسبت به دو هفته گذشته افزایش یافته است. در مدت مشابهی ، حجم معاملات نیز ۱۶۲ درصد افزایش یافته است. تعداد پوزیشن های بیت کوین (Bitcoin) حدود ۲۲۲ درصد ، اتر (ETH) به میزان ۴۲۱ درصد و ایکس آر پی (XRP) نیز  ۱۷۰ درصد افزایش یافته است.

کریستف میچوت (Christophe Michot) ، مدیر فروش پلتفرم معاملاتی دارایی دیجیتال (CrossTower) همچنین ادعا کرد که طی دو هفته گذشته ، شرکت وی شاهد افزایش ۲۱۹ درصدی در حجم معاملات روزانه و همچنین ۶۶ درصد افزایش در تعداد میانگین ثبت نام های روزانه در مدت مشابه بوده است.

 

میچوت همچنین خاطرنشان کرد که از زمان پولبک در اواسط ماه مارس ، بازار به طور کلی یک بازگشت شدید قیمتی را تجربه کرده است. به عنوان مثال ، بیت کوین (Bitcoin) از زمان سقوط “پنج شنبه سیاه” در ۱۱ مارس ۲۰۲۰ ، مجددا بیش از ۲۱۰ درصد و اتریوم (Ethereum) نیز ۳۶۴ درصد افزایش یافته است.

 

صعود بازار کریپتو ناشی از اخبار مثبتی مانند شفاف سازی اخیر (OCC) ایالات متحده مبنی بر ارائه مجوز خدمات امانتداری بیت کوین (Bitcoin) توسط بانک ها و همچنین اعلام بسته محرک اقتصادی دیگری است که توسط فدرال رزرو در آینده نزدیک ارائه می شود ، که برخی از کارشناسان معتقدند ارزش دلار آمریکا را کاهش می دهد.

 

افزایش احساسات مثبت در مورد ارزهای دیجیتال

در تاریخ ۱۲ جولای ، میزان تمایل بلند مدت به بیت کوین (Bitcoin) ، مقایسه ای از احساسات سرمایه گذاران در ۵۰ روز گذشته در مقابل ۲۰۰ روز قبل ، در اواخر ماه جاری منتهی به جهش اخیر بیت کوین (Bitcoin) به بالاترین میزان خود رسید. به این ترتیب ، میزان تمایلات روزانه نشانگر این است که چقدر مکالمات مثبت یا منفی در توییتر در طول ۲۴ ساعت گذشته در مقابل ۲۰ روز گذشته ، در مورد یک کوین خاص صورت گرفته است.

احساسات روزانه سرمایه گذاران از ۲۰ جولای تا ۱ آگوست مثبت بوده است (بالای ۵۰) حتی پس از آنکه بیت کوین (Bitcoin) نتوانست از ۱۲،۰۰۰ دلار فراتر رود و به میزان ۱۴۰۰ دلار کاهش یافت ، احساسات سرمایه گذاران فقط در حدود ۲۸ ساعت به زیر ۵۰ سقوط کرد. این موضوع نشان می دهد که احساسات سرمایه گذاران در خصوص بیت کوین (Bitcoin) بسیار مثبت است.

 

فرانک به کوین تلگراف گفت که تقریبا ۶۸ درصد از تمام توییت هایی که درباره آینده مالی بلند مدت بیت کوین (Bitcoin) در طول یک ماه گذشته منتشر شده مثبت بوده اند. وی با بیان اینكه مطابق داده های (CrossTower) ، بازار در مراحل اولیه صعودی قرار دارد ، افزود: “احساساسات مثبت دیگری از سوی شرکت های خانوادگی و سایر شرکت های مشاوره سنتی مشاهده می شود. این شرکت ها شاهد افزایش تقاضا از سوی مشتریانی هستند که به دنبال خدمات بازارهای کریپتوکارنسی هستند. ”

 

سایر شاخص های مربوط به کریپتو نیز افزایش یافته اند

از زمان آغاز جهش اخیر بازار کریپتو ، افزایش چشمگیری در استفاده از استیبل کوین ها به همراه افزایش آشکار تقاضا برای سایر توکن های مرتبط با دیفای (DeFi) مشاهده شده است. جان تودارو (John Todaro) ، مدیر بخش تحقیقات نهادی در (TradeBlock) ، پلتفرم معاملاتی برای سرمایه گذاران نهادی ، به کوین تلگراف گفت:

 

“منابع در گردش استیبل کوین ها در طی ۶ ماه گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است و میزان واریز تتر (Tether) حدود ۱۰ میلیارد دلار و (USDC) بیش از ۱ میلیارد دلار بوده است. این میزان واریزی ممکن است کم به نظر برسد ، اما باعث می شود که تتر (Tether) گسترش یابد و با بانک های دارای مشتری و سپرده های قابل توجه رقابت کند. ۵-۱۰ میلیارد دلار سپرده مشتری معادل یک بانک کوچک یا متوسط در ایالات متحده است. ”

 

تودارو افزود: در حالی که میزان پذیرش خریداران برای استیبل کوین ها هنوز محدود است ، تقاضای واقعی برای این دارایی ها در اقتصادهای در حال توسعه و همچنین کشورهایی که دارای بی ثباتی سیاسی هستند ، مانند آمریکای لاتین ، بخش هایی از خاورمیانه و تا حدی هنگ کنگ وجود دارد. وی همچنین خاطرنشان کرد: اخیراً حجم معاملات بازار مشتقات نیز افزایش یافته است (در Deribit ، CME و موارد دیگر) ، اما بخش عمده ای از آن ناشی از حرکات قیمت است ، زیرا افزایش نوسانات تقریباً همیشه منجر به افزایش حجم معاملات می شود.

 

وینوکوروف معتقد است که طلسم اخیر نوسانات و حجم معاملات کم در نهایت به یکی از شلوغ ترین دوره های معاملاتی برای دارایی های دیجیتالی ختم شده است: “حجم معاملات در بازار نقدی و بازار مشتقات پس از صعود بیت کوین (Bitcoin) به بیش از ۱۱،۰۰۰ دلار ، به اوج خود رسیده است و سایر دارایی های برتر با ارزش بازار چشمگیر نیز این روند را دنبال می کنند. ” وینوكوروف افزود:

 

“باید توجه ویژه ای به سیر تکاملی پروفایل نوسانات اتریوم (Ethereum) شود که علیرغم اوج های اخیر ، نزدیک به بیت کوین (Bitcoin) باقی می ماند. این موضوع نشان دهنده نوسانات احتمالی بیشتر برای دومین کریپتوکارنسی برتر است. ”

 

همبستگی شاخص ترس و طمع بیت کوین (BTC) با قیمت آن

جنبه دیگری که ارزش بررسی را دارد ، رابطه ای است که ممکن است بین شاخص ترس و طمع بیت کوین (Bitcoin) و قیمت آن وجود داشته باشد ، و ممکن است این شاخص بتواند جهت احتمالی قیمت را پیش بینی کند. تودارو با بیان نظرات خود در مورد این موضوع اظهار داشت كه این شاخص براساس چند متغیر محاسبه می شود كه تا حدودی تحت تأثیر قیمت قرار دارند و اینكه این شاخص را مجبور به پیروی از عوامل خاصی از جمله سرعت افزایش قیمت ها ، اوج های قیمتی و شتاب قیمت و پارامترهای دیگر می کنند.

به عنوان مثال ، اگر یک سقوط بزرگ در بازار رخ دهد ، نوسانات افزایش می یابد و شاخص ، ترس بسیار شدیدی را در بازار نشان می دهد. به این ترتیب ، شاخص در نهایت روند قیمت را دنبال می کند. علاوه بر این ، این شاخص به ترندهای گوگل نیز واکنش نشان می دهد و اصطلاحات مرتبط با کریپتو را به معنای طمع شدید تلقی می کند. بنابراین ، تودارو معتقد است که از این شاخص می توان برای تصمیم گیری در خصوص سرمایه گذاری فعلی و آینده استفاده کرد:

 

وی ادامه داد: “گرچه قیمت بیت کوین (Bitcoin) به اوج تاریخی خود برنمی گردد ، این سریعترین افزایش قیمت طی یک دوره ۱۰ روزه در تاریخ این کریپتوکارنسی بود که طمع بازار نیز در طی این دوره بسیار شدید به نظر می رسید. بنابراین شاید زمان فروش فرا رسیده و باید منتظر پولبک قیمت بمانیم. ”

 

همبستگی دیگری که ارزش بررسی دارد ، همبستگی بین بیت کوین (Bitcoin) و (S&P 500) است. طبق گفته متی گرین اسپن (Mati Greenspan) موسس (Quantum Economics) ، همبستگی بسیار شدیدی که بین دارایی های کریپتو و (S&P 500) وجود داشته اکنون کمی کاهش یافته است:

 

وی گفت: “این موضوع به وضوح در وضعیت اوایل سال جاری قابل مشاهده است ، که این همبستگی به دلیل کاهش شدید چند دارایی ، به ۰٫۶ افزایش یافته بود. با این حال ، مجددا به کمتر از ۰٫۲ رسیده است ، که اساساً بدان معنی است که دیگر هیچ همبستگی به صورت روزانه وجود ندارد. ”

 

علاوه بر این ، گرین اسپن خاطرنشان کرد که حتی اوج ۰٫۶ نیز تنها یک همبستگی بسیار سست را نشان می دهد : “بسیاری از بازارهای سهام با یکدیگر همبستگی بسیار بالایی دارند ، معمولاً بالاتر از ۰٫۸ حتی اگر سهام صنایع کاملاً متفاوتی باشند و این موضوع در خصوص بسیاری از آلت کوین ها نیز صدق می کند. ”

ترجمه شده توسط دلاریپتو

No views yet

دیدگاه بگذارید

avatar


    | 4,266,075,660 تومان

    | 4,363,031,925 تومان

    | 203,679,960 تومان

    | 208,309,050 تومان

    | 32,888 تومان

    | 33,635 تومان

    | 5,346,660 تومان

    | 5,468,175 تومان

    | 10,028.04 تومان

    | 10,255.95 تومان

    | 7,834,200 تومان

    | 8,012,250 تومان

    | 66,000 تومان

    | 67,500 تومان

    | 0 تومان

    | 0 تومان

    | 0 تومان

    | 0 تومان

    | 0.000

    | 0.000

    | 0.000

    | 0.000

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر