شکایت روش فریدمن (Roche Freedman) در برابر تتر( Tether) و بیتفینکس (Bitfinex) چقدر جدی است؟

۴ آبان ۱۳۹۸ | 0 نظر | لینک کوتاه | اخبار و مقالات ارز دیجیتال, قضایی و حقوقی

در آغاز ماه اکتبر ، شرکت حقوقی مستقر در نیویورک ، روش فریدمن (Roche Freedman) ، دادخواست سنخی جدیدی را علیه شرکت استیبل کوین تتر (Tether) و ارز دیجیتال بیتفینکس (Bitfinex) ارائه داد. این پرونده اشخاص مذکور را به دستکاری در بازار با استفاده از میزبان طرح های پیشرفته که شامل کلاهبرداری ، طرح های پامپ و دامپ (pump-and-dump ) و همچنین برخی از طرح های مربوط به پولشویی ، متهم می کند. در نتیجه این درامای قانونی ، جفت تجاری (USDT / BTC) شاهد کاهش قابل توجهی در ارزش بازار خود (حدود ۱۰٪ ) بوده اند.

قیمت (USDT / BTC) طی هفت روز گذشته

طبق این پرونده ، تیم حقوقی در روش فریدمن استدلال کرده است که ادعای تتر (Tether) در مورد این که همه توکن های تتر (Tether) آن (USDT) با مقادیر مساوی با دلار ایالات متحده حمایت می شوند ، یک دروغ آشکار است. این پرونده همچنین ادعا می کند که این شرکت به طور پیوسته مبلغ زیادی از (USDT )بدون بازپرداخت را صادر کرده است تا بتواند قیمت نه تنها کریپتوی خود ، بلکه بازار دارایی های دیجیتال را نیز دستکاری کند. در این رابطه ، دادخواست به شرح زیر است:

“از آنجایی که بازار به این دروغ ، مبنی بر این که یک (USDT) برابر با یک دلار آمریکا است باور داشت ، بیتفینکس (Bitfinex) و تتر( Tether) این قدرت را داشتند که بازار را در مقیاس بی سابقه ای برای سود بردن از چرخه های رونق و شکست (boom-and-bust)  که ایجاد کردند ، دستکاری کنند، و این کار را نیز کردند.”

علاوه بر این ، چند روز قبل از انتشار دادخواست ، نمایندگان تتر (Tether) و بیتفینکس (Bitfinex) بیانیه های جداگانه ای صادر كردند كه ادعا می كردند كه آنها از شکایت منتشر نشده ای كه به دروغ آنها را متهم به دستكاری در بازار کریپتوکارنسی كرده است مطلع شده اند. در پاسخ ، شرکت ها ادعا كردند كه این ادعاها كاملاً بی اساس بوده و در صورتی كه در حقیقت چنین سندی در دادگاه علیه آنها استفاده شود قصد دارند با جدیت از خود دفاع كنند .

جنبه ی حقوقی موضوع

برای درک بهتر این وضعیت ، Cointelegraph  به بریدن پری (Braden Perry) ، دادستان دادخواهی ، قانونگذاری و تحقیقات دولتی در کنزهرتز پری (Kennyhertz Perry, LLC) مستقر در کانزاس سیتی ، مراجعه کرد. وی در مورد این موضوع که آیا این اتهامات هیچ مبنای واقعی برای آنها دارد یا خیر ، خاطرنشان کرد: ادعاها هیچ چیز جدیدی را نشان نمی دهند با توجه به این که وزارت دادگستری و کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) مدتی است که به بررسی این دو شرکت می پردازند :

آنها ادعا کردند که معامله گران داخلی در سال ۲۰۱۸ ممکن است از  استیبل کوین تتر ( Tether) ، به نام (USDT) ، برای خرید و فروش بیت کوین (bitcoin) در زمان های مناسب بر اساس اطلاعات داخلی استفاده کرده باشند ، بنابراین به طور غیرقانونی قیمت های کریپتوکارنسی را جابجا می کنند. علاوه بر این ، ادعاهایی مبنی بر اینکه (USDT) از دلار ۱: ۱ توسط دلار آمریکا پشتیبانی نمی شود وجود دارد و اکنون هرکدام با ۱ دلار حمایت نمی شوند. این دادخواست ها معمولاً از اقدامات قانونی پیروی می کنند و جای تعجب ندارد که یک دادخواست سنخی یا دادخواستی با شاکیان بسیار انجام شد. ”

پری در ادامه تأکید کرد که در این نوع سناریوها ، محور اصلی شاکیان کسب اطلاعات است – برای مثال ، در این مورد ، اسناد و مدارک خاصی از تتر و بیتفینکس (Bitfinex / Tether) درخواست می شود. این راهی را برای همه مقامات قانونگذاری درگیر تعیین می کند که آیا ادعاهای عمومی در این شکایت می تواند تأیید شود و بنابراین احتمالاً موجب آغاز جلسات حل و فصل بالقوه و پرهزینه ای می شود.

مرتبط : پرونده عمومی دادستان  (Bitfinex-NY) : جریمه تمدید شده – اقدام بعدی چیست؟

علاوه بر این ، اگر بین طرفین ارتباطاتی (به عنوان مثال ایمیل یا متنی) وجود داشته باشد که شامل اطلاعات مربوط به اقدامات فریبکارانه یا نادرست باشد ، چنین مطالبی می تواند منجر به الزامات قانونی احتمالی شود. دیکسون گاردنر (Dixon Gardner) ، وکیل مدافع حقوقی (Madison Law APC) ، به Cointelegraph گفت:

وی اظهار داشت: “در این دادخواست ، ادعاهای موجود در شکایت برای اهداف دادخواست صادق است تا زمانی که اجازه اثبات شواهد به دادگاه ارائه شود. تا زمانی که این اتفاق نیفتد ، طرفین دادخواهی برای رسیدن به اهداف خود از طریق حل و فصل بدون نیاز به انجام دادخواهی در تلاش هستند. ”

آیا روش فریدمن (Roche Freedman) انگیزه های جانبی دارد؟

از نظر فنی ، دستکاری بازار اساساً اقدامی است که فقط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) و کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) قادر به اجرای آن هستند. در این راستا ، یک دادخواست خصوصی نمی تواند ادعای دستکاری در بازار علیه شخص خصوصی دیگری را مطرح کند ، مگر این که دستکاری ، بخشی از کلاهبرداری مطرح شده توسط شاکی خصوصی باشد که به شخص خصوصی دیگری آسیب برساند. گاردنر در مورد آخرین پرونده سازی موارد زیر را بیان کرد:

وی گفت: “دادگاه های فدرال ایالات متحده ، قانون ۱۱ در دادرسی مدنی دارند كه مستلزم آن است كه همه ی دعاوی ارائه شده به دادگاه از نظر قانونی و حقیقی ، مبنای معقولی داشته باشند. اگر این کار را نکنند ، شخص متقاضی این پرونده توسط دادگاه / یا طرف مقابل مشمول این ادعاهای دروغین ، مجازات می شود. بنابراین در صورت عدم اثبات ادعاهای مطرح شده توسط شاکی مانند روش فریدمن (Roche Freedmen) و عدم وجود مبنای حقیقی این ادعاها، تشکیل پرونده برای شفاف سازی می تواند یک حقه ی بازاریابی پر هزینه باشد. ”

با این حال ، هنگام صحبت با Cointelegraph درباره پرونده ای که توسط (Roche Freedman) تشکیل شده بود ، استوارت هوگنر (Stuart Hoegner) ، مشاور عمومی بیتفینکس (Bitfinex) و تتر (Tether) ، گفت:

وی گفت: “این محاکمه کاملاً فرصت طلبانه است و ما مشتاقانه منتظر رسیدگی به ادعاهای بی اساس آن هستیم.”

با توجه به عمومیت پرونده ، پری معتقد است که این پرونده به دلیل مقدار زیاد دلارهایی که شاکیان ادعا کرده اند شامل آن می شود بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت- که تخمین زده می شود ارزش تریلیون داشته باشد. با این حال ، وی همچنین خاطرنشان كرد كه هم اكنون ، این ها فقط اتهامات هستند و هنوز دفاعیه ای ارائه نشده است.

بین فقدان یافته‌های عمومی وزارت دادگستری ، (CFTC)  و اکنون فقط ادعاهایی توسط یک شکایت سنخی ، پری معتقد است که هیچ ضرر و زیانی نباید از تشکیل این دادخواست برای این شرکت ها ایجاد شود. با این حال ، اگر هر گونه اطلاعاتی که این ادعاها را تأیید کند ، در آینده نزدیک عمومی شود ، پس از آن بیتفینکس (Bitfinex) و تتر (Tether) به احتمال زیاد خسارات اعتباری بسیاری را تجربه خواهند کرد.

آیا این دادخواست بر اعتبار بازار بیتفینکس (Bitfinex) و تتر( Tether) تأثیر خواهد گذاشت؟

یک سؤال مهم که طبیعتاً در نتیجه این تحولات اخیر بوجود می آید ، این است که آیا آخرین دادخواست روش فریدمن  (Roche  Freedman)  به طور غیرقابل جبران باعث آسیب به بیتفینکس  (Bitfinex) و اعتبار بازار تتر ( Tether)  خواهد شد یا خیر.

برای روشن کردن اوضاع ، Cointelegraph  با دنیل امدوری (Daniel Ameduri) ، نویسنده ی “Don’t Save for Retirement: A Millennial’s Guide to Financial Freedom”  مصاحبه کرده است ، که معتقد است این پرونده به دلیل کمبود اطلاعات و وضوح کامل ، به جایی نخواهد رسید و درواقع محو خواهد شد . به عنوان مثال ، وی خاطرنشان كرد كه این دادخواست به تأیید صحت دادگاه نمی رسد – در نتیجه ، وی پیش بینی می كند كه دو شرکت تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.( Ameduri) در ادامه تصریح کرد:

 

“تنها پیامدی که من پیش بینی می کنم انتقال پول به حساب بانکی وکلای گران قیمت است! معاملات بیتفینکس (Bitfinex) بی وقفه ادامه خواهد یافت و تتر( Tether) با کمک یا بدون کمک (Roche Freedman) همچنان بی ثبات خواهد بود. وقتی این دادخواست رد شود یا از بین برود و همه این سر و صداها پایان یابد ، به اندازه گفته های هری مارکوپول در خصوص جنرال الکتریک ، حکایتی گفته شده توسط یک فرد احمق ،پر سر و صدا و عصبانی است ، که هیچ چیز حقیقی را نشان نمی دهد و بیهوده خواهد بود . ”

یک نظر مشابه نیز توسط فلیکس شیپکوویچ (Felix Shipkevich) از (Shipkevich PLLC) ، یک وکیل متخصص در امور حقوقی و قانونی مربوط به کریپتوکارنسی به اشتراک گذاشته شده است. وی به Cointelegraph گفت که او به هیچ وجه تعجب نکرده است که یک دادخواست سنخی علیه تتر( Tether)  و بیتفینکس  (Bitfinex)  مطرح شده است – به ویژه با توجه به پیگیری قانونی توسط دادستان کل نیویورک که این اشخاص طی یک سال گذشته با آن روبرو بوده اند .

نه تنها این ، فلیکس همچنین بر این باور است که اثبات ادعای دستکاری در بازار کریپتوکارنسی توسط شاکیان بسیار مشکل است ، زیرا آنها نیاز به اثبات قصد دستکاری و سود حاصل از این خسارت ها دارند – که به نظر او ، کار آسانی نیست. شیپکوویچ در ادامه خاطرنشان کرد:

هر دادخواست یا دادرسی سنخی می تواند جدا از صنعت ، تاثیرات منفی بر روی شرکت ایجاد کند. من فکر نمی کنم که یک دادخواست سنخی به تنهایی تأثیر مفیدی بر درک عموم مردم از تتر (Tether) یا بیتفینکس (Bitfinex) داشته باشد. غالباً از شرکت های آمریکایی شکایت می شود ، ما در یک جامعه دایما شاکی زندگی می کنیم ، اما اگر در پرونده خود با دادستان کل نیویورک موفق شوند ، مشخص نیست که آیا آنها قادر به بازگشت دوباره خواهند بود یا خیر. ”

هوگنر در پاسخ به برخی از سؤالات گفت كه در گذشته ، تتر (Tether ) ، خود را در معرض ممیزی های متعددی قرار داده بود كه در هیچ یك از آنها مرتكب تخلف نشده بود و افزود: “ما ماه ها با( FSS) كار كردیم و به آنها امکان دسترسی به همه بانك هایمان را دادیم. هوگنر در آخر گفت :

“هیچ شخص مهمی فکر نمی کند که ذخایر وجود نداشته و یا ما تحت شرایط خدمات فعلی به تعهدات بانکی خود عمل نمی کنیم. ما همچنان به دنبال راه های مفید برای افزایش شفافیت در تتر (Tether) هستیم. ”

موضوع مبهم باقی می ماند

در حالی که نتیجه کل این وضعیت هنوز مشخص نشده است ، اکنون کاملاً آشکار است که بازار استیبل کوین به شدت به مقررات خاصی احتیاج دارد که می توانند در آینده مانع از بروز چنین رویدادهایی شوند.

مرتبط: شورای رتبه بندی کریپتو به تغییر کلی قانونگذاری ایالات متحده کمک می کند

(Sidharth Sogani) ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت  (Crebaco Global)  – یک شرکت رتبه بندی اعتباری ، شرکت تحقیقاتی و اطلاعاتی – معتقد است که با پیشروی ، بخش استیبل کوین تثبیت می شود. در تخمین وی ، تعداد زیادی نقص های جدی در تتر (Tether)  وجود دارد ، که منجر به ایجاد آن در سایر استیبل کوین ها – مانند PAX ، DAI ، TUSD ، DUSD ، GUSD و غیره – شده است که ادعا می کنند خودشان بهتر و قانونی تر عمل می کنند . با این حال ، (Sogani )  افزود:

“به نظر من ، هیچ کدام اینگونه نیستند. مثل این است که یک ارز غیر متمرکز برای یک ارز متمرکز دستکاری شده معامله شود. این یک تورم جدی است و می تواند یک مشکل کوتاه مدت باشد. حباب تورم باید در بعضی مواقع منفجر شود! ”

ترجمه توسط دلاریپتو

No views yet

دیدگاه بگذارید

avatar


    | 4,113,624,960 تومان

    | 4,190,755,428 تومان

    | 200,512,000 تومان

    | 204,271,600 تومان

    | 33,773 تومان

    | 34,406 تومان

    | 5,420,160 تومان

    | 5,521,788 تومان

    | 9,603.20 تومان

    | 9,783.26 تومان

    | 7,596,800 تومان

    | 7,739,240 تومان

    | 64,000 تومان

    | 65,200 تومان

    | 0 تومان

    | 0 تومان

    | 0 تومان

    | 0 تومان

    | 0.000

    | 0.000

    | 0.000

    | 0.000

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر