تحلیل قیمت ۱۰ ارز دیجیتال برتر

۴ بهمن ۱۳۹۹ | 0 نظر | لینک کوتاه | اخبار آلت کوین ها, اخبار بیت کوین, اخبار و مقالات ارز دیجیتال

با فروش شدید در بازار ، بیت کوین (BTC) در تاریخ ۲۱ ژانویه به کمتر از ۲۹،۰۰۰ دلار رسید ، اما آیا این موضوع نشان دهنده کاهش موقعیت سرمایه گذاران نهادی است؟ این یکی از اصلی ترین نگرانی های معامله گران است زیرا سرمایه عظیم نهادی در ابتدا منجر به صعود قیمت به ۴۲۰۰۰ دلار شده بود.

 

کوین تلگراف داده های بازار مشتقه حاصل از اکسچنج های مختلف را تحلیل کرد ، که نشان می دهد ممکن است معامله گران حرفه ای در سطوح پایین تری خرید کرده باشند. به نظر می رسد این اصلاح به ویژه به معامله گرانی با اهرم بالا آسیب رسانده و منجر به لیکوئید ۴۶۰ میلیون دلاری در اکسچنج های مشتقات شده است.

عملکرد روزانه بازار کریپتوکارنسی. منبع:  Coin360

داده های کریپتوکوانت (CryptoQuant) نشان می دهد که بزرگترین استخر ماینینگ بیت کوین (Bitcoin) به نام (F2Pool) ، از ۱۷ ژانویه شاهد خروج روزانه ۱۰،۰۰۰ بیت کوین (Bitcoin) طی سه روز متوالی بوده است.

 

اگرچه این میزان خروجی به این معنی نیست که ماینرها کل دارایی ها را به فروش رسانده اند ، اما هدف احتمالی برای کاهش بخشی از موجودی را نشان می دهد. اگر ماینرها بازار آزاد را با بیت کوین (BTC) اشباع میکردند ، می توانست موجب فروش از سوی معامله گران و ریزش شدید قیمت شود.

 

در حال حاضر ، بیت کوین (Bitcoin) در حال بازگشت به ۳۴۰۰۰ دلار است اما آیا روند فعلی یک بهبود مختصر است یا روند صعودی مجددا از سر گرفته می شود؟

 

در ادامه نمودار ۱۰ ارز دیجیتال برتر را بررسی می کنیم.

 

بیت کوین (BTC / USD)

بیت کوین (Bitcoin) میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۴۱۴۶ دلار) را در ۲۰ ژانویه حفظ کرد ، اما گاوها نتوانستند قیمت را به الگوی مثلث متقارن بازگردانند ، که این امر عدم تقاضا در سطوح بالاتر را نشان می دهد. خرس ها فروش خود را در ۲۱ ژانویه مجددا اغاز کردند و حمایت (EMA) بیست روزه را شکستند. این اولین نشانه تضعیف مومنتوم صعودی بود.

نمودار روزانه  BTC / USDT . منبع:  TradingView

بیت کوین (Bitcoin) روز گذشته از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۸۱۰۳ دلار) صعود کرد ، اما می تواند با مقاومت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه روبرو شود. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد ، نشان می دهد که احساسات بازار از خرید هنگام افت قیمت به فروش هنگام رالی صعودی تغییر کرده است.

 

اگر قیمت طی افت بعدی به پایین تر از (SMA) پنجاه روزه برسد ، اصلاح می تواند تا سطح فیبوناچی اصلاحی ۶۱٫۸٪ در ۲۲۱۰۶٫۷۳ دلار ادامه یابد. چنین حرکتی ممکن است از سرگیری روند صعودی را به تأخیر بیندازد.

 

اما اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند ، می تواند به خط روند نزولی صعود کند. عبور از این مقاومت می تواند منجر به دستیابی مجدد به اوج تاریخی ۴۱،۹۵۹٫۶۳ دلار شود.

 

اتر (ETH / USD)

اتر (ETH) در ۲۱ ژانویه به زیر حمایت ۱۳۰۰ دلاری و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱،۱۴۲ دلار) افت کرد ، اما گاوها از خط روند صعودی دفاع کردند. در حال حاضر خریداران در تلاشند قیمت را به بالاتر از مقاومت ۱۳۰۰ دلاری برسانند.

نمودار روزانه  ETH / USDT . منبع:  TradingView

در صورت موفقیت ، جفت (ETH / USD) می تواند مجددا به بالاترین قیمت خود در ۱۴۳۸ دلار برسد. بریک اوت و دستیابی به قیمت پایانی بالاتر از این مقاومت نشان می دهد که روند صعودی از سر گرفته شده است. هدف صعودی بعدی ۱۶۷۵ دلار است.

 

با این حال ، اگر قیمت از مقاومت بالایی کاهش یابد ، می تواند قبل از شروع حرکت بعدی طی چند روز در یک محدوده تثبیت شود. اگر قیمت افت کند و به زیر خط روند صعودی برسد ، فعالیت خرس ها مجددا آغاز می شود.

 

پولکادات (DOT / USD)

پولکادات (DOT) در حال حاضر در یک روند صعودی در حال تثبیت است. گاوها اجازه اصلاح قیمت به کمتر از فیبوناچی اصلاحی ۳۸٫۲٪ در ۱۴٫۷۲۵۹ دلار را ندادند ، این نشان می دهد که معامله گران برای خروج عجله ای ندارند زیرا انتظار دارند روند صعودی از سر گرفته شود.

نمودار روزانه  DOT   / USDT . منبع:  TradingView

میانگین متحرک های صعودی و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نزدیکی محدوده اشباع خرید نشان می دهند که گاوها کنترل را در دست دارند. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالاتر از منطقه مقاومت ۱۸ تا ۱۹٫۴۰ دلاری سوق دهند ، روند صعودی ممکن است از سر گرفته شود. هدف صعودی بعدی ۲۴ دلار و سپس ۳۰ دلار است.

 

اگر قیمت از مقاومت بالایی افت کند ، جفت (DOT / USD) ممکن است طی چند روز دیگر در محدوده خنثی باقی بماند. اگر خرس ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۳٫۲۵ دلار) سوق داده و حفظ کنند روند قیمت می تواند منفی شود.

 

ریپل (XRP / USD)

ریپل (XRP) روز گذشته به زیر حمایت ۰٫۲۵ دلاری سقوط کرد ، اما خرس ها نتوانستند سطوح پایین تر را حفظ کنند. گاوها هنگام افت قیمت اقدام به خرید کردند و در حال حاضر سعی دارند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۲۹ دلار) برسانند.

نمودار روزانه  XRP / USDT . منبع:  TradingView

اگر موفق به انجام این کار شوند ، جفت (XRP / USD) ممکن است به خط روند نزولی صعود کند ، که در دو مورد قبلی به عنوان مقاومت قوی عمل کرده است. اگر یک بار دیگر قیمت از این مقاومت کاهش یابد ، خرس ها سعی می کنند جفت ارز را به زیر ۰٫۲۵ دلار برسانند و الگوی مثلث نزولی را تکمیل کنند. اگر این اتفاق بیفتد ، قیمت می تواند تا ۰٫۱۶۹ دلار سقوط کند.

 

از طرف دیگر ، اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند ، ممکن است به ۰٫۳۸۵ دلار برسد. عبور از این مقاومت می تواند روند صعودی جدیدی را آغاز کند ، اما اگر قیمت از این سطح کاهش یابد ممکن است به تثبیت بین ۰٫۲۵ تا ۰٫۳۸۵ دلار طی چند روز دیگر ادامه دهد.

 

کاردانو (ADA / USD)

کاردانو (ADA) در ۲۱ ژانویه از حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۳۰ دلار) افت کرده و به زیر حمایت ۰٫۳۴ دلاری رسید ، اما گاوها در خط حمایت کانال صعودی اقدام به خرید کردند که تقاضا در سطوح پایین تر را نشان می دهد.

نمودار روزانه  ADA / USDT . منبع:  TradingView

در حال حاضر خریداران در تلاشند قیمت را بالاتر از مقاومت ۰٫۳۴ دلار حفظ کنند. در صورت موفقیت ، احتمال دستیابی مجدد به ۰٫۳۹۷۱۹۹۵ دلار محتمل است. میانگین متحرک های صعودی و (RSI) در منطقه مثبت نشان می دهد گاوها بر بازار کنترل دارند.

 

بریک اوت و دستیابی به قیمت پایانی بالاتر از ۰٫۴۰ دلار می تواند روند صعودی را با هدف ۰٫۵۰ دلار آغاز کند. اگر قیمت کاهش یافته و به زیر کانال برسد حمایت نزولی بعدی (SMA) پنجاه روزه در ۰٫۲۲ دلار خواهد بود.

 

لایت کوین (LTC / USD)

لایت کوین (LTC) الگوی سر و شانه ها را ایجاد کرده است که با بریک داون و قیمت پایانی زیر ۱۲۰ دلار تکمیل می شود. صعود از (SMA) پنجاه روزه (۱۲۲٫۸۰ دلار) در روز گذشته نشان می دهد که گاوها از حمایت ۱۲۰ دلاری پشتیبانی می کنند.

نمودار روزانه  LTC / USDT . منبع:  TradingView

جهش کنونی می تواند با فروش در خط روند نزولی روبرو شود. اگر قیمت از این مقاومت افت کند ، خرس ها دوباره سعی می کنند از سطح ۱۲۰ دلاری عبور کرده و الگوی سر و شانه را کامل کنند. در صورت موفقیت ، جفت (LTC / USD) می تواند به ۱۰۰ دلار و سپس به ۷۰ دلار سقوط کند.

 

اگر گاوها قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند ، این سناریوی منفی بی اعتبار خواهد بود. مومنتوم می تواند بالاتر از ۱۶۰ دلار افزایش یابد و منجر به صعود مجدد به ۱۸۵٫۵۸۲۱ دلار شود. صعود از این مقاومت ممکن است موجب ازسرگیری روند صعودی شود.

 

چین لینک (LINK/USD)

چین لینک (LINK) از زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۸٫۱۸ دلار) به سرعت جهش یافت ، که نشان می دهد گاوها به طور فعال هنگام افت قیمت خرید می کنند و بر بازار کنترل دارند.

نمودار روزانه  LINK / USDT . منبع:  TradingView

اگر خریداران بتوانند قیمت را بالای ۲۲ دلار نگه دارند ، جفت (LINK / USD) می تواند به رکورد قیمت خود در ۲۳٫۷۶۷ دلار برسد. بریک اوت و دستیابی به قیمت پایانی بالاتر از این مقاومت ممکن است موجب آغاز مجدد روند صعودی با هدف ۲۷ دلار و سپس ۳۰ دلار شود.

 

اما اگر قیمت از مقاومت بالایی کاهش یابد ، تثبیت چند روزه محتمل است. اگر خرس ها بتوانند قیمت را به کمتر از ۱۷ دلار سوق دهند ، روند به نفع آنها تغییر خواهد کرد.

 

بیت کوین کش (BCH / USD)

بیت کوین کش (BCH) در تاریخ ۲۱ ژانویه به زیر خط روند صعودی کاهش یافت و به (SMA) پنجاه روزه (۳۷۵ دلار) رسید. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۵۹ دلار) مسطح شده است و (RSI) در نزدیکی نقطه میانی نشان دهنده دامنه محدود طی چند روز آینده است.

نمودار روزانه  BCH / USD . منبع:  TradingView

اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردانند ، قیمت می تواند تا ۵۳۹ دلار افزایش یابد. اگر از این مقاومت کاهش یابد ، ممکن است طی چند روز بین ۵۳۹ تا ۳۷۰ دلار در نوسان باشد.

 

برعکس ، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد ، خرس ها دوباره سعی می کنند قیمت را به زیر حمایت ۳۷۰ دلاری برسانند. در صورت موفقیت ، قیمت ممکن است به ۲۷۵ دلار برسد.

 

بایننس کوین (BNB / USD)

گاوها در تاریخ ۲۰ ژانویه از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۰٫۸۲ دلار) دفاع کردند اما در تاریخ ۲۱ ژانویه فروش مجددا آغاز شد و بایننس کوین (BNB) را به خط حمایت الگوی گوه افزایشی رساند.

نمودار روزانه  BNB / USDT . منبع:  TradingView

خرس ها روز گذشته سعی کردند قیمت را به زیر این الگو برسانند اما خرید شدید قیمت را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رساند. اگر قیمت به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد ، نشان دهنده انباشت در سطوح پایین تر است که می تواند منجر به صعود به ۴۴ دلار و سپس ۴۷٫۲۱۸۷ دلار شود.

 

اما اگر قیمت از سطح فعلی افت کند و به زیر خط حمایت برسد ، نشان دهنده فروش معامله گران در سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و احساسات نزولی بازار است. اگر (SMA) پنجاه روزه (۳۵٫۹۵ دلار) شکسته شود ، بایننس کوین می تواند به ۳۰ دلار و سپس ۲۶٫۷۲۷۳ دلار اصلاح شود.

 

استلار (XLM / USD)

استلار (XLM) در تاریخ ۲۱ ژانویه به پایین تر از محدوده ۰٫۲۶ تا ۰٫۳۲۵ دلار افت کرد. روز گذشته فروشندگان سعی کردند قیمت را به (SMA) پنجاه روزه (۰٫۲۰۵ دلار) برسانند ، اما خریداران افت قیمت را در ۰٫۲۲۸۱۱۲ دلار متوقف کردند.

نمودار روزانه  XLM / USDT . منبع:  TradingView

گاوها در حال حاضر تلاش می کنند قیمت را به محدوده خنثی برگردانند. اگر موفق به حفظ قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۲۶۴ دلار) شوند ، نشان می دهد افت به زیر محدوده یک تله خرسی بوده است.

 

اگر گاوها بتوانند روند خرید خود را ادامه دهند و قیمت را به بالای ۰٫۳۲۵ دلار برسانند ، استلار می تواند روند صعودی را از سر گرفته و به ۰٫۴۰ دلار برسد.

 

از طرف دیگر ، اگر قیمت دوباره کاهش یابد و به زیر ۰٫۲۶ دلار برسد ، نشان می دهد که احساسات بازار منفی شده است و معامله گران طی رالی های جزئی اقدام به فروش می کنند. این امر می تواند قیمت را به ۰٫۲۰۵ دلار کاهش دهد.

 

ترجمه شده توسط دلاریپتو

No views yet

دیدگاه بگذارید

avatar


    | 4,303,359,552 تومان

    | 4,381,216,386 تومان

    | 216,713,696 تومان

    | 220,634,503 تومان

    | 37,799 تومان

    | 38,483 تومان

    | 5,709,728 تومان

    | 5,813,029 تومان

    | 13,048.90 تومان

    | 13,284.98 تومان

    | 7,216,960 تومان

    | 7,347,530 تومان

    | 60,800 تومان

    | 61,500 تومان

    | 0 تومان

    | 0 تومان

    | 0 تومان

    | 0 تومان

    | 0.000

    | 0.000

    | 0.000

    | 0.000

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر