ویتالیک بوترین Vitalik Buterin کیست

۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | 0 نظر | لینک کوتاه | اخبار و مقالات ارز دیجیتال, افراد فعال حوزه کریپتو

بیوگرافی ویتالیک بوترین خالق اتریوم

ویتالیک بوترین یک نویسنده و برنامه نویس روسی-کانادایی است. ویتالیک از سال ۲۰۱۱ وارد انجمن بیت کوین Bitcoin شده است، و یکی از بنیانگذاران و نویسندگان مقالات  در مجله ی بیت کوین است . اما او در درجه اول به عنوان یک نابغه ی جوان در اتریوم Ethereum ، دومین پلتفرم کریپتوکارنسی cryptocurrency ارزشمند و شناخته شده ی جهان بعد از بیت کوین ،شناخته می شود . در زمان نگارش ، پروژه ی نظری او دارای ارزش بازار را با بیش از ۶۵ میلیارد دلار به دست آورده بود و همچنان در حال رشد است. در همین حال ، ویتالیک تنها ۲۳ سال سن دارد و تاکنون کارهای بزرگی انجام داده است.

دوران کودکی

ویتالیک در ۳۱ ژانویه ۱۹۹۴ در شهر کلومنا ، در یکی از مناطق مسکو ، روسیه متولد شد. وی تا سن ۶ سالگی در روسیه زندگی می کرد که والدینش به دنبال یافتن فرصت های شغلی بهتر تصمیم به مهاجرت به کانادا گرفتند.

هنگامی که او در کلاس سوم مدرسه ابتدایی کانادا بود ، در برنامه ای برای تیزهوشان قرار گرفت. و در حالی که وارد شدن به این برنامه به معنای فرصت های یادگیری بیشتر بود ، او اساساً با دوستانش تفاوت بسیاری داشت. در حالی که در برنامه بود ، ویتالیک به سرعت فهمید که مجموعه مهارت ها و استعدادهای خاص او باعث شده تا او نسبت به همسالان و حتی معلمانش کمی متفاوت باشد. او به طور طبیعی مستعد ریاضیات و برنامه نویسی بود ، علاقه اولیه و شدیدی به اقتصاد داشت و می توانست اعداد سه رقمی را در ذهن خود دو برابر سریعتر از یک انسان معمولی همسن خود حفظ کند.

بوترین در مجامع اجتماعی و رویدادهای خارج از برنامه غریبه بود. همانطور که او به خاطر می آورد ، افراد زیادی بعنوان یک نابغه ی ریاضی درباره او صحبت میکردند . در آن زمان ، ویتالیک کم کم به این فکر افتاد که چرا نمیتواند مانند یک فرد عادی با میانگین ۷۵ درصد درست مثل دیگران باشد.

 

برخی ممکن است بگویند ویتالیک با داشتن ذهن فوق العاده و استعدادهای باورنکردنی از همسالانش جدا میماند و اوقات سختی را در یک کشور با فرهنگ جدید میگذراند . در نتیجه ، او عمیقاً در فرایند یادگیری و همچنین اینترنت غوطه ور شد ، و بیشتر روابط حرفه ای و شخصی خود را در ان زمان ایجاد کرد.

وی سپس چهار سال را در مدرسه Aberald ، یک دبیرستان خصوصی در تورنتو گذراند. ویتالیک آن دوره از زندگی اش را به عنوان جالب ترین و پربارترین سالهای زندگی خود توصیف می کند. مدرسه درک نگرش او از تحصیلات را تغییر داد ، و نگرش او تقریباً بلافاصله پس از شروع تحصیل در آنجا به شدت تغییر کرد. در Aberald  بود که او علاقه به یادگیری تجارت را در وجودش گسترش داد ، و اساساً یادگیری را هدف اصلی خود در زندگی قرار داد.

ویتالیک همیشه نمرات بشدت خوبی کسب میکرد، اما مدتی اولویت وی کسب امتیاز اضافی در بازی World of Warcraft بود ، به جای اینکه وقت و تلاش خود را وقف تکالیفش کند. او از ۱۳ سالگی با خوشحالی در حال بازی WoW بود ، تا اینکه یک روز در سال ۲۰۱۰ ،برخی از ویژگی های شخصیت Vitalik به دلیل بروزرسانی Blizzard  تغییر کرد. او آن شب بشدت گریه کرد تا خوابش برد، و بعد متوجه شد که چگونه سرویس های غیرمتمرکز می توانند وحشتناک باشند و World of Warcraft را به کلی کنار گذاشت.

زندگی دانشجویی

شاید ،جستجوی او برای کشف یک اشتیاق جدید در زندگی بود که باعث شد ویتالیک وارد دنیای کریپتوکارنسی شود. او برای اولین بار از پدرش درباره بیت کوین Bitcoin شنید ، که خودش در سال ۲۰۱۳ استارتاپ نرم افزاری راه اندازی کرده بود. او بلافاصله وارد آن نشد. علاوه بر این ، در ابتدا فکر می کرد که کریپتوکارنسی موفق نخواهد شد، زیرا هیچ ارزش ذاتی ندارد. با این حال ، بعداً او در این مورد چند بار دیگر هم چیزهایی شنید و کم کم به آن علاقه مند شد. همانطور که خودش گفته ، اگر درمورد چیزی دو بار بشنوید ، شاید ایده خوبی باشد که مقداری وقت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن بگذارید .

در همان زمان ، ویتالیک همه ي چیزهاي مربوط به مقررات دولتی یا کنترل شرکت ها را افتضاح می دید. طبیعتاً ماهیت غیر متمرکز و غیرقابل کنترل بیت کوین علاقه او را به خود جلب کرد. حتی از آن زمان که سیاست او در موردخوب و بد به روز شده است ، ویتالیک هنوز هم بر اعتقاد خود مبنی بر اینکه قدرتمندان قدرت بیش از حدی در دست دارند استوار است .

بوترین وقت خود را در انجمن های مختلف مربوط به بیت کوین و تحقیق در این شبکه صرف میکرد . در آغاز ، صرفاً عنصر کریپتوکارنسی cryptocurrency شبکه بود که توجه او را به خود جلب کرد ، اما هر چه بیشتر درگیر آن می شد ، درک بیشتری از پتانسیل تقریبا نامحدود فناوری پشت بیت کوین Bitcoin کسب میکرد .

او می خواست با دستیابی به توکن ها token ، به طور رسمی به این اقتصاد جدید و تجربی بپیوندد ، اما او نه قدرت محاسباتی برای ماین کردن آنها و نه پول نقد برای خرید بیت کوین Bitcoin داشت. بنابراین ، به جستجوی کار در بیت کوین Bitcoin در بخش های مختلف پرداخت و سرانجام شروع به نوشتن مقاله برای یک وبلاگ کرد که از این طریق وی حدود ۵ بیت کوین  برای هر مقاله به دست آورد.

ویتالیک از طریق کار و مقاله های خود سعی در درک و تجربه بیشتر بیت کوین Bitcoin و همچنین قرار گرفتن در معرض دید جامعه داشت. در همان زمان ، او به دنبال جنبه های مختلف اقتصادی ، تکنولوژیکی و سیاسی کریپتوکارنسی cryptocurrency بود. مقالات وی توجه میهای آلیسی Mihai Alisie، یک فرد علاقه مند به بیت کوین رومانیایی را به خود جلب کرد ، که منجر به همکاری این دو با یکدیگر و سرانجام ، در اواخر سال ۲۰۱۱ ، تاسیس مجله بیت کوین Bitcoin شد. بوترین در حالی که یک کار نیمه وقت دیگر را به عنوان دستیار تحقیق برای کریپتوگرافر یان گلدبرگ انجام میداد ، وظیفه نویسندگی اصلی این مجله را نیز به عهده گرفت. علاوه بر این ، ویتالیک همزمان ۵ دوره پیشرفته را در دانشگاه واترلو گذراند.

در ماه مه ۲۰۱۳ ، وی برای شرکت در یک کنفرانس مربوط به بیت کوین Bitcoin به عنوان نماینده مجله بیت کوین Bitcoin، به سان خوزه کالیفرنیا سفر کرد. این نخستین باری بود که بوترین شاهد این بود که جامعه ی اطراف کریپتوکارنسی  cryptocurrency زنده و واقعیست، و این امر او را متقاعد کرد که ورود به این پروژه ها واقعا ارزش دارد. بعداً در همان سال ، ویتالیک دانشگاه را کنار گذاشت و برخی از بیت کوین های Bitcoin خود را برای سفر به سراسر جهان و دیدار با افرادی که در تلاش بودند تا قابلیت های شبکه بیت کوین را گسترش دهند و آن را به یک نسخه بزرگتر و پرتوان تر تبدیل کنند ، خرج کرد.

وی در طی سفرهای خود ، بسیاری از پروژه های مرتبط با بیت کوین Bitcoin را مشاهده کرد ، از مغازه های کوچک در نیوهمپشایر و رستوران های برلین که بیت کوین Bitcoin را می پذیرند ، تا دستگاههای خودپرداز بیت کوین و جوامع کوچک مختلف در سراسر جهان. با این حال ، همه ی اینها بیشتر در تلاش برای چگونگی بهبود و ارتقاء عملکرد بیت کوین به عنوان پول بودند.

در اکتبر ۲۰۱۳ ، وی به اسرائیل رفت و در آنجا با افراد در پشت پروژه هایی به نام های کاورت کوین و مسترکوین “CovertCoins” و “MasterCoin” دیدار کرد. این پروژه ها به بررسی استفاده از بلاکچین Blockchain برای قراردادهای مالی و غیره میپرداختند و توکن هایی فرای بیت کوین ایجاد میکردند. با اینکه هنوز از بلاکچین اساسی بیت کوین Bitcoin Blockchain استفاده میکردند ، معاملات جدیدی را به معاملات بیت کوین Bitcoin اختصاص می دادند.

ویتالیک پس از مشاهده پروتکل هایی که از این پروژه ها استفاده می کردند ، فهمید که می توان کلیه پروتکل ها را با جایگزین کردن تمام عملکردهای آنها با یک زبان برنامه نویسی کامل تورینگ ، عمومی کرد. در علم کامپیوتر ، زبان برنامه نویسی Turing کامل چیزی است که یک کامپیوتر را قادر می سازد با توجه به الگوریتم مناسب و مقادیر لازم از زمان و حافظه ، هرگونه مشکل خاصی را حل کند. در ابتدا ، او ایده خود را به پروژه های موجود ارائه داد ، اما همه به او گفتند که اگرچه ایده جالبی است ، اما هنوز زمان مناسبی برای اجرای چنین موارد بزرگی نیست. بنابراین ، او تصمیم گرفت این کار را خودش انجام دهد.

اتریوم Ethereum

در اواخر سال ۲۰۱۳ ، ویتالیک بوترین ایده خود را در اوراق سفید توصیف کرد و برای تعدادی از دوستانش ارسال کرد . بعد از آن ، حدود ۳۰ نفر برای گفتگو درباره مفهوم ایده به ویتالیک مراجعه کردند. او منتظر بررسی های انتقادی و اشاره ی مردم به اشتباهات مهم در این مفهوم بود ، اما هرگز این اتفاق نیفتاد.

حتی در آن زمان ، مفهوم اتریوم Ethereum هنوز هم بیشتر در مورد ارز بود. در طول جلسات و گفتگوها با مردم ، این ایده تغییر کرد و شکل گرفت. هنگامی که زبان برنامه نویسی را دریافت میکردند، هر هفته روش های جدیدی برای استفاده از آن ارائه میدادند. در پایان ژانویه سال ۲۰۱۴ ، این تیم متوجه شد که ایجاد یک حافظه ی کمکی برای فایل غیر متمرکز نسبتاً آسان است و مفاهیمی همچون رجیستری نام فقط با دو خط کد قابل اجرا هستند. با استفاده از این موارد ، آنها به آرامی ایده ویتالیک را تغییر دادند و به تدریج آن را به وضعیت امروزه ی اتریوم Ethereum تبدیل کردند.

این پروژه در ژانویه سال ۲۰۱۴ به طور عمومی اعلام شد و تیم اصلی متشکل از ویتالیک بوتین ، میهای آلیزی ، آنتونی دی لوریو ، چارلز هاسکینسون ، جو لوبین و گاوین وود بود. بوترین همچنین اتریوم Ethereum را در یک کنفرانس بیت کوین در میامی به نمایش درآورد و فقط چند ماه بعد این تیم تصمیم گرفت تا یک فروش جمعي اتر Ether ، نشانه اصلی شبکه را برای سرمایه گذاری بر روی این برنامه برگزار کند. در همین زمان ، خود ویتالیک مبلغ ۱۰۰۰۰۰ دلار کمک مالی از Thiel Fellowship دریافت کرد.

از طریق فروش جمعی ، که در طی آن اتر برای بیت کوین ها فروخته شد ، این تیم بیش از ۳۱۰۰۰ BTC از جامعه کریپتوکارنسی cryptocurrency جمع آوری کرد که در آن زمان حدود ۱۸ میلیون دلار بود. با این حال ، در طول فروش جمعی، بیت کوین در حدود ۶۵۰ دلار معامله می شد ، اما خیلی زود پس از افت قیمت آن ، تیم مجبور شد با ضرر کاملاً غیرقابل اجتناب میلیون ها دلار روبرو شود. با این حال ، با جمع آوری پول ، تیم اتریوم بنیاد اتریوم  ، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در سوئیس را تاسیس کرد ، که وظیفه نظارت بر توسعه نرم افزار اپن سورس اتریوم Ethereum را بر عهده داشت.

علی رغم برخی آشفتگی ها ، کمپین سرمایه گذاری جمعی اتریوم Ethereum سومین کمپین موفقیت آمیز تا به امروز بود و در بسیاری از نشریات مهم مالی ، از جمله وال استریت ژورنال جایگاهی را به دست آورد.

خالق اتریوم

قبل از راه اندازی رسمی شبکه ، بنیاد چندین نمونه اولیه کدگذاری شده از پلتفرم اتریوم Ethereum را تولید و آزمایش کرد. نسخه ای به نام “المپیک” آخرین نسخه از این نمونه های اولیه و همچنین پیش نسخه ی عمومی بتا بود.  هنگامی که تیم اتریوم Ethereum تصمیم گرفت ۲۵ هزار اتر Ether باگ بانتی bug bounty را برای آزمایش فشار روانی شبکه معرفی کند تعداد زیادی از کاربران اولیه، باگ ها و خطاهای سیستم را کشف کردند .

در تاریخ ۳۰ ژوئیه ۲۰۱۵ ، اولین نسخه عمومی اتریوم Ethereum با نام فرانتیر”Frontier” در دسترس عموم قرار گرفت. این نسخه هنوز در مرحله ی آزمایشی بود ، زیرا در قالب فرمت های ساده فقط با یک خط فرمان قرار داشت ، اما هنوز هم به توسعه دهندگان این امکان را می داد تا با ساختن برنامه های غیرمتمرکز ، محیط را آزمایش کنند. هنگامی که این پلتفرم از طرف توسعه دهندگان و حسابرسان به اندازه کافی پایدار تلقی شد ، به نسخه “Homestead” منتقل شد.

این انتقال در ۱۴ مارس ۲۰۱۶ اتفاق افتاد ، هنگامی که شبکه اتریوم اولین نسخه رسمی تولید خود را مشاهده کرد. ورود آن به نسل بعدی فناوری بلاکچین آغاز شد ، این امر آزادی بیشتری به توسعه دهندگان داد و استفاده از آن بطور قابل توجهی آسان تر شده بود. همچنین پیشرفت های فنی بیشماری در این حین رخ داد.

تا آن زمان ، اتریوم از قبل خود را در بازار کریپتوکارنسی خیلی خوب معرفی کرده بود . به عنوان مثال ، تعداد گره های فعال اتریوم در حدود ۵،۱۰۰ بود که به ویژه در مقایسه با ۶۰۰۰ گره بیت کوین در آن زمان قابل توجه است. علاوه بر این ، تعداد فزاینده ای از مبادلات اصلی کریپتوکارنسی در اتر شروع به تجارت کردند که خود باعث افزایش سریع ارزش گذاری شد. با وجود انتشار اولین تولید ، شرکت های عظیمی مانند مایکروسافت و IBM قبلاً پروژه هایی را روی پلتفرم اتریوم انجام داده بودند و همچنین به ویتالیک و تیمش مستقیماً برای همکاری نزدیک شدند.

به روزرسانی بزرگ بعدی با نام “متروپلیس Metropolis” در دو بخش ارائه می شود. بخش اول آن ، به نام “Byzantium” قرار بود در سپتامبر تا اکتبر ۲۰۱۷ منتشر شود ، اما چندین بار به تعویق افتاده است. این به روزرسانی برای ایجاد یک شبکه کاملاً کاربر پسند و همچنین سریعتر ، سبک تر و ایمن تر از نسخه های قبلی است. سرانجام ، مرحله نهایی اتریوم با نام “Serenity” معرفی می شود ، اما هنوز حتی یک تاریخ تقریبی برای انتشار آن تعیین نشده است.

ترجمه توسط تیم دلاریپتو

No views yet

دیدگاه بگذارید

avatar


    | 4,235,953,920 تومان

    | 4,315,378,056 تومان

    | 203,598,720 تومان

    | 207,416,196 تومان

    | 34,944 تومان

    | 35,599 تومان

    | 5,401,600 تومان

    | 5,502,880 تومان

    | 10,138.24 تومان

    | 10,328.33 تومان

    | 7,596,800 تومان

    | 7,739,240 تومان

    | 64,000 تومان

    | 65,200 تومان

    | 0 تومان

    | 0 تومان

    | 0 تومان

    | 0 تومان

    | 0.000

    | 0.000

    | 0.000

    | 0.000

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر