آلت کوین ها با پشتیبانی لایتنینگ نتورک

۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | 0 نظر | لینک کوتاه | اخبار آلت کوین ها, اخبار و مقالات ارز دیجیتال

بیت کوین Bitcoin  همیشه اصلی ترین و با ارزش ترین کریپتوکارنسی جهان بوده است و این حقیقت به این زودی ها تغییر نخواهد کرد. با این حال بسیاری از افراد معتقدند که بیت کوین Bitcoin  مدت مدیدی است که دچار بحران شده است. در حقیقت ، اخیراً شکایات زیادی از سوی کاربران مشاهده شده است که نه تنها باید چند ساعت منتظر بمانند تا معامله ی آنها تأیید شود ، بلکه پرداخت هزینه های گزاف در این فرآیند نیز وجود دارد.

مشکل اینجاست که بلاکچین بیت کوین Bitcoin’s blockchain تنها قادر به پردازش حداکثر ۷ معامله در ثانیه است که این امر باعث تاخیر در انجام معاملات و افزایش هزینه می شود. اگر قرار باشد بیت کوین Bitcoin به یک سیستم پرداخت با موارد استفاده ی گسترده تبدیل شود ، این رقم واقعاً باید تغییر کند.

راه حل های بالقوه ی زیادی برای حل این مشکل وجود داشته است ، اما شاید یکی از مواردی که دارای بیشترین پتانسیل هاست لایتنینگ نتورک باشد. در اصل ، لایتنینگ نتورک یک لایه ای اضافی بر روی بلاکچین بیت کوین blockchain Bitcoin ایجاد می کند ، معاملات سریع و ارزانی را امکان پذیر می کند که لازم نیست فوراً به انجمن منتقل شوند.

آلت کوین ها با پشتیبانی لایتنینگ نتورک

به طور خلاصه ، این لایه ی اضافی از کانال های دو طرفه ی ایجاد شده توسط کاربر تشکیل شده است و کاربران را قادر می سازد تا هر زمان که نیاز داشته باشند ، فوراً و با هزینه های ناچیز ، به یکدیگر پول ارسال کنند. البته چیزهای بیشتری در مورد آن وجود دارد ، بنابراین راهنمای اختصاصی ما را بررسی کنید تا دقیقاً از آنچه که لایتنینگ نتورک به جامعه ارائه می دهد اطلاع یابید .

اسپویلر : موارد بسیار زیادی است – در ابتدا لایتنینگ نتورک برای حل مشکلات بیت کوین Bitcoin طراحی شده بود ، اما به نظر می رسد که تعداد زیادی آلتکوین  altcoin نیز به آن علاقه نشان داده اند . برخی قصد دارند کل شبکه را همانطور که هست پیاده سازی کنند ، در حالی که برخی دیگر راهکارهای بسیار مشابهی دارند اما به تنهایی کار می کنند.

شاید فناوری هایی مانند لایتنینگ نتورک گام منطقی بعدی در توسعه ی کریپتوکارنسی ها باشند. در اینجا  شبکه های مختلف جمع آوری شده توسط ما این روند را نشان می دهد.

بیت کوین Bitcoin و لایتنینگ نتورک

این مورد در راهنمای قبلی ما به طور کامل مورد بحث قرار گرفته است ، اما در اینجا به طور خلاصه آنچه در لایتنینگ نتورک بیت کوین Bitcoin حال وقوع است شرح داده شده  :

این شبکه هنوز در مراحل ابتدایی خود می باشد و هنوز به طور کامل عمل نمی کند. با این حال ، نسخه ی آزمایشی آن ، که یک محیط جایگزین است که برای آزمایش استفاده می شود – نه معاملات در دنیای واقعی – از دسامبر سال ۲۰۱۷ راه اندازی شده است.

نسخه ی بتای این شبکه در تاریخ ۱۵ مارس در شبکه ی اصلی بیت کوین Bitcoin راه اندازی شد. در زمان نگارش این مقاله ، چیزی حدود یک ماه پس از زمان راه اندازی ، تعداد گره های لایتنینگ نتورک دقیقاً زیر ۲،۰۰۰ عدد می باشد که در حال حاضر بیشتر از تعداد گره ها در بیت کوین Bitcoin  نقدی می باشد.

این پیاده سازی Lightning Daemon (lnd) نام دارد و توسط لایتنینگ لبز تهیه شده است. در زمان راه اندازی ، این استارتاپ همچنین از تکمیل یک دوره ی سرمایه گذاری اولیه خبر داده است . آنها با مشارکت برخی از بزرگ ترین نام های موجود در صنعت کریپتوکارنسی به  ۲٫۵ میلیون دلار رسیده اند.

بیت کوین Bitcoin و لایتنینگ نتورک

لایتنینگ لبز تنها استارتاپ موجود که بر روی لایتنینگ نتورک کار می کند نیست. همچنین پیاده سازی های دیگری نیز وجود دارد که توسط Blockstream ، ACINQ  و سایر اعضای انجمن ساخته می شوند.

بنابراین ، نسخه ی کاملاً روان و کاربر پسند لایتنینگ نتورک بیت کوین Bitcoin هنوز منتشر نشده است ، اما بیت کوین Bitcoin های واقعی از طریق هر سه گروه اجرایی شبکه ارسال و دریافت شده اند ، که این امر همچنین ثابت کرد که هر سه ی آن ها قابل تعامل هستند.

مشخصات لایتنینگ نتورک نیز منتشر شده است ، که توسعه دهندگان را قادر می سازد کار خود را بر روی برنامه های مختلف و سایر پیاده سازی های شبکه آغاز کنند. از همه مهم تر ، شما می توانید در حال حاضر کیف پول های لایتنینگ نتورک Lightning Network را بارگیری کنید ، البته تقریباً همه ی آنها نسخه ی بتا هستند.

در اینجا لیستی از برخی از کیف پول های لایتنینگ نتورک بیت کوین Bitcoin  وجود دارد که برای اجرا و کشف فناوری لایتنینگ برای شما در دسترس قرار گرفته اند  :

HTLC  – یک کیف پول وب ایجاد شده توسط Alex Bosworth است که شما را قادر می سازد بلافاصله و بدون هیچ گونه تنظیماتی پرداخت را شروع کنید.

Lightning-app  – کیف پول دیکستاپ که توسط لایتنینگ لبز تهیه شده است ، برای Mac و ویندوز در دسترس است.

Zap  – یک کیف پول دسکتاپ با یک رابط کاربر پسند ، توسط Jack Mallers طراحی شده است.

Eclair  – یک کیف پول موبایل برای دستگاه های Android که توسط ACINQ طراحی شده است.

شبکه ی لایت کوین Litecoin  و لایتنینگ نتورک

مقیاس پذیری موضوعی مهم برای اکثر کریپتوکارنسی های موجود در بازار و لایتکوین Litecoin است – که در بسیاری از مواقع از آن به عنوان “نسخه ی نقره از طلای بیت کوین” یاد شده است . لایتکوین Litecoin همیشه یکی از رقبای مستقیم بیت کوین Bitcoin  بوده است و علاوه بر هر چیز دیگری ، با معامله ی $ ۰٫۴۰ دلاری خود کاربران را به سمت خود جذب کرده است.

بدیهی است ، هنگامی که لایتنینگ نتورک بیت کوین Bitcoin جریان اصلی را طی می کند ، هزینه های معاملات لایتکوین Litecoin  به صورت ناگهانی از مزیت ، به یک نقطه ضعف بزرگ تبدیل می شود. بنابراین ، شاید جای تعجب نباشد که از بین تمام آلتکوین altcoin هایی که با ایده ی لایتنینگ نتورک در حال کار هستند ، لایتکوین Litecoin اولین موردی است که به پیشرفت بیشتری دست یافته است .

لایت کوین Litecoin  و لایتنینگ نتورک

در حقیقت ، اجرای لایتنینگ نتورک توسط لایتنینگ لبز که از ۱۵ مارس راه اندازی شد ، در بلاکچین های بیت کوین Bitcoin و لایت کوین Litecoin اجرا شد.

علاوه بر این ، در نوامبر سال ۲۰۱۷ لایتنینگ لبز اعلام کرد که آزمایش اولیه ی آنها از مبادله ی توکن های اتمی کراس بلاکچین cross-blockchain  با موفقیت انجام شده است. به عبارت ساده تر ، مبادله ی اتمی راهی برای اکسچنج فوری یک توکن برای دیگری بین بلاکچین های blockchain مربوطه ی آنها است ، در واقع دور زدن اکسچنج های کریپتوکارنسی . آزمایش اولیه روی کدام بلاکچین blockchain انجام شد؟ بیت کوین Bitcoin  و لایتکوین  Litecoin .

اگر همه چیز خوب پیش برود ، انتظار می رود که لایتنینگ نتورک لایت کوین Litecoin توسط  QS 2018 راه اندازی شود. چارلی لی ، بنیانگذار لایتکوین Litecoin ، حتی تا آنجا پیش رفت که بگوید معاملات بیت کوین Bitcoin حتی با وجود لایتنینگ نتورک ، برای کاربران هزینه ی بیشتری نسبت به لایت کوین Litecoin خواهند داشت. فقط باید صبر کنیم و ببینیم.

اتریوم Ethereum و رِی‌دن Raiden

شبکه ی اتریوم Ethereum از نظر میزان پردازش معاملات در ثانیه ، از بیت کوین Bitcoin به مراتب بهتر است. حداکثر ظرفیت آن در حدود ۲۰ معامله در هر ثانیه است که تقریباً سه برابر بیشتر از Bitcoin است.

با این حال ، به دلیل ماهیت آن ، بلاکچین اتریوم  Ethereum’s blockchain اتریوم نسبت به بیت کوین Bitcoin شلوغ تر است زیرا نه تنها به عنوان یک سیستم پرداخت کار می کند بلکه برنامه های غیر متمرکز و ارائه ی کوین های اولیه (ICO) را نیز فعال می کند. اکثریت قریب به اتفاق ICO ها در اتریوم Ethereum اتفاق می افتند ، که با فروش توکن ها ، سیلی ناگهانی از ترافیک به ارمغان می آورد ، و کل سیستم شبکه را کند می کند.

بنابراین ، طبیعی به نظر می رسد که چنین اتریومی Ethereum به یک راه حل مقیاس پذیری نیاز دارد که متناسب با نیازهای آن تنظیم شود . اتریوم Ethereum  در واقع چندین راه حل مختلف در دست دارد ، اما یکی از آنها به ویژه قابل توجه تر است : رِی‌دن Raiden.

مفهوم رِی‌دن Raiden بسیار شبیه به لایتنینگ نتورک Lightning Network است : یک لایه ی اضافی در خارج از صفحه ی اصلی ایجاد می کند که در آن کاربران می توانند کانال های دو طرفه ای را برای انجام معاملات فوری ، به صورت تقریباً رایگان و ایمن ایجاد کنند.

اتریوم Ethereum و رِی‌دن Raiden

تفاوت عمده ی این دو در این است که رِی‌دن Raiden با ERC20 سازگار است ، به این معنی که هر توکن صادر شده دریک اتریوم Ethereum  – و صدها تعداد از آنها وجود دارد – با رِی‌دن Raiden کار خواهد کرد.

در حال حاضر هیچ تاریخ مشخصی برای راه اندازی در جریان اصلی تعیین نشده است. رِی‌دن Raiden در سپتامبر سال ۲۰۱۷ در آزمایشگاه اتریوم Ethereum راه اندازی شد ، پس از این که تیم آن ، ICO  را برگزار کرد و برای توسعه ی بیشتر حدود ۵۰ میلیون دلار جمع آوری کرد.

اما ، در دسامبر سال ۲۰۱۷ یک نسخه ی سبک تر از پروتکل به نام μRaiden  میکرو ری دن ” Micro Raiden”)) در شبکه ی اتریوم Ethereum مستقر شد. در اصل ، این نسخه همان کار را با تسهیل فوری ، بی اعتماد – به این معنی که لازم نیست به شخص مقابل اعتماد داشته باشید یا حتی شخص مقابل را بشناسید – و معاملات رایگان انجام می دهد.

تفاوت اینجاست که پروتکل اصلی ری دن Raiden شبکه ای از کانال های دو طرفه را اداره می کند ، در حالی که μRaiden به شخص امکان می دهد یک کانال پرداخت را باز کند که قادر به انتقال توکن ها فقط در یک جهت باشد. این موارد برای میکرو پرداخت ها بسیار مفید هستند ، مانند پرداخت برای یک فنجان قهوه.

زی کش ZCash و بولت BOLT

لایتنینگ نتورک ، معاملات در بلاکچین blockchain های شفاف مانند بیت کوین Bitcoin را کمی خصوصی تر انجام می دهد ، زیرا همه ی میکرو پرداخت های انجام شده از طریق کانال های دو طرفه ی آن ، نیازی به پخش شدن در کل شبکه ندارند. با این وجود ، باز و بسته شدن کانال باعث می شود سوابق مربوط به طرفین شرکت کننده و همچنین تقسیم اولیه و نهایی بودجه باقی بماند.

زی کش ZCash یک شبکه ی کریپتوکارنسی است که به منظور فراهم آوردن حریم خصوصی و ناشناس بودن برای مشتریان ایجاد شده است ، بنابراین برای مقیاس بندی کردن بلاکچین blockchain خود مجبور شده اند راه حل خود را توسعه دهند . لایه ی اضافی پیشنهادی  زی کش  ZCash، بولت  “BOLT”  نام دارد و کاملاً از لایتنینگ نتورک الهام گرفته شده است.

آنچه بولت BOLT متفاوت از لایتنینگ نتورک انجام خواهد داد این است که هدف آن اجرای معاملات از طریق یک کانال غیرقابل لینک است. این کار با استفاده از دو تکنیک رمزنگاری کلاسیک می تواند انجام می شود : تعهدات – که ارزش پرداخت را پنهان می کند  – و امضاها : که به کاربران این امکان را می دهد تا بدون فاش کردن اینکه چه چیزی امضا شده است ، معاملات را امضا کنند.

زی کش ZCash و بولت BOLT

Ian Miers و Matthew Green ، دو محقق بولت BOLT  ، ادعا می کنند که اختراع آنها قادر به انجام کار، فراتر از سایر رمزارز های دیگر خواهد بود ،  با فراهم کردن  پشتیبانی از شرایط  رمزنگاری اولیه . این امکان وجود دارد که هم اکنون فراتر از بیت کوین  Bitcoin  کار کند ، اما با تنظیمات خاص .  با این وجود ، مایرز گفت كه در مقابل رمزارز های ناشناس مانند زی کش ZCash  بسیار بهتر عمل می كند.

مایرز و گرین قصد دارند در آینده ی نزدیک نمونه ی اولیه ای را منتشر کنند ، اما در واقع ترکیب آن در یک کریپتوکارنسی زمان بیشتری خواهد برد.

ریپل Ripple و لایتنینگ نتورک

نکته ی موجود در مورد ریپل Ripple این است که ، در واقع نیازی به یک لایه ی اضافی برای مقیاس بندی ندارد ، زیرا به این منظور طراحی شده است که در وهله ی اول معاملات زیادی را انجام دهد. براساس وب سایت پروژه ، در حال حاضر به طور مداوم ۱۵۰۰ معامله در هر ثانیه را کنترل می کند و می توان از جهت میزان پذیرش ، آن را با ویزا Visa مقایسه کرد.

با این حال ، در آگوست سال ۲۰۱۷ ریپل Ripple به همراه Bitfury ، یک شرکت فن آوری کامل بلاکچین blockchain ، کدی را منتشر کردند که لایتنینگ نتورک را با Interledger ادغام کرد. اینترلجر پروتکل ریپل Ripple است که برای فعال کردن معاملات بین بلاکچین blockchain های مختلف تهیه شده است.

بدیهی است ، ریپل Ripple علاقه ای به لایتنینگ به عنوان روشی برای گسترش قابلیت شبکه ندارد. در عوض ، این پروژه ، آن را تصویب كرد تا از فناوری مبادله ی اتمی آن استفاده كند و گامی دیگر در جهت سازگاری رمزارز های مختلف با یکدیگر بردارد.

ریپل Ripple و لایتنینگ نتورک

این یک پیشرفت بسیار هیجان انگیز است ، زیرا Interledger قبلاً قادر به انجام معاملات فوق العاده ای نه تنها در بین بلاکچین blockchain  های عمومی ، بلکه بلاکچین های خصوصی و از همه مهم تر ، سیستم های پرداخت سنتی مانند PayPal بود.

طبق گفته ی مدیرعامل اجرایی ریپل Ripple به نام استفان تامپسون  ، هدف بلند مدت برای ادغام این دو فناوری ، فعال کردن جامعه ی رمزارز برای تجارت یکپارچه بین کریپتوکارنسی های مختلف و همچنین ارسال وجوه به هر بلاکچین blockchain  داده شده از طریق PayPal ، Alipay ، حساب های بانکی و بالعکس است.

مونرو Monero و لایتنینگ نتورک

مونرو Monero یکی دیگر از رمزارز های محرمانه است ، بنابراین اجرای لایتنینگ نتورک همانطور که انتظار می رود ، احتمالاً به طور کامل برای آن کار نخواهد کرد. با این وجود برنامه هایی برای اضافه کردن لایه ی دوم به شبکه وجود دارد و تیم مونرو ، لایتنینگ را گزینه ی مورد نظر خود می داند.

تمام زیرساخت ها – از جمله کیف پول های چند منظوره که در سپتامبر ۲۰۱۷ به مونرو Monero اضافه شده اند – برای اجرای لایتنینگ نتورک در حال حاضر وجود دارند. با این حال ، قبل از اجرای آن ، تیم برای حفظ هرچه بیشتر حریم خصوصی باید به پیشرفت های اساسی در لایه  ی اضافی بپردازد.

مونرو Monero و لایتنینگ نتورک

با این وجود ، به نظر می رسد که مونرو Monero  بیشتر روی فناوری معاملات اتمی لایتنینگ نتورک تمرکز خواهد کرد ، نه قابلیت های مقیاس گذاری آن. کمتر از یک ماه پیش ، یکی از مدیرانMonero subreddit  خاطرنشان کرد که این شبکه دارای بلاک با اندازه ی پویا است ، و آنها فقط به همین دلیل به صورت زنجیره ای on-chain مقیاس بندی می کنند .

در همین حال ، Riccardo Spagni  ، یکی از سازندگان پروژه ، اخیراً گفته است که با لایت کوین Litecoin در تلاش است تا لایتنینگ نتورک را در مونرو Monero وارد کند و مبادلات اتمی را بین این دو بلاکچین blockchain امکان پذیر سازد .

بدون شک ، این امر باعث خواهد شد تا کاربران مونرو Monero بتوانند در آینده ای نزدیک توکن های خود را با هر رمزارز دیگری با استفاده از لایتنینگ نتورک تغییر دهند.

نئو NEO و ترینیتی  Trinity

نئو NEO بسیار شبیه به اتریوم Ethereum است به این معنا که یک پلتفرم بلاکچین به عنوان سرویس blockchain as-a-service را فراهم می کند ، جایی که کاربران می توانند برنامه های غیرمتمرکز را اجرا کنند ، قراردادهای هوشمند را نیز اجرا کنند و ICO ها را نگه دارند. بنابراین ، به همان روش ، این پلتفرم به یک راه حل مقیاس بندی غیر زنجیره ای خاص نیاز داشت و بر اساس موضوع “ماتریکس” ، آن را ترینیتی Trinity نامید.

ترینیتی Trinity هنوز در حال ساخت است و برای اینکه کاملاً صادقانه بگوییم ، نیازی به انتشار فوری آن نیست. همان طور که گفته می شود ، نئو NEO در حال حاضر می تواند حدود ۱۰۰۰ معامله در هر ثانیه پردازش کند ، که به طور قابل توجهی بیشتر از سایر رمزارز های دیگر است ، اما کاملا واضح است که تیم در فکر آینده است.

لایتنینگ نتورک ، ری دن Raiden و ترینیتی Trinity بسیار مشابه یکدیگر هستند ، با وجود آن که آنچه انجام می دهند یکسان نیست : دور نگه داشتن پرداخت از کانال اصلی و به کانال های تولید شده توسط کاربر ، که در مورد ترینیتی Trinity ، کانال های دولتی نامیده می شوند.

آنچه بین این سه راه حل متفاوت است ، تکنولوژی بنیادی است ، زیرا آن ها باید در سه بلاکچین blockchain با طراحی متفاوت استفاده شوند.

استلار Stellar  و لایتنینگ نتورک

استلار Stellar شبکه ی دیگری در این لیست است که در حال حاضر می تواند حدود ۱۰۰۰ معامله در ثانیه را پردازش کند و طبق گفته ی موسس پروژه به نام Jed McCaleb می تواند به راحتی مقادیر بیشتری را نیز رقم بزند.

با این حال ، تنها چند روز پس از رونمایی لایتنینگ لبز از نسخه ی بتا از لایتنینگ نتورک ، استلار Stellar اعلام کرد که این ها را با یکدیگر ادغام خواهند کرد و به یکی از اولین پلتفرم هایی تبدیل می شود که به صورت عمومی اعلام یکپارچه سازی کرده است .

استلار Stellar  و لایتنینگ نتورک

با اینکه ممکن است استلار Stellar دیگر نیازی به گسترش قابلیت های خود نداشته باشد ، McCaleb  سه مزیت اصلی برای ادغام لایتنینگ نتورک را شرح می دهد : مقیاس پذیری ، حریم خصوصی و قابلیت همکاری. وی همچنین خاطرنشان كرد كه گرچه استلار Stellar در امر مقیاس پذیری خوب عمل می کند ، اما لایتنینگ آن را “خیلی بیشتر” مقیاس پذیر خواهد کرد .

علاوه بر این ، مشارکت کننده ی هسته ی بیت کوین Bitcoin و توسعه دهنده ی پیشروی لایتنینگ نتورک استلار Stellar اظهار داشت که لایتنینگ مهم ترین پروتکلی است که در حال حاضر در فضای رمزارز اتفاق می افتد و هر پلتفرمی که آماده ی راه حل های مقیاس پذیری خارج از زنجیره نیست ، قرار است “در درماندگی پرداخت” باقی بماند.

ترجمه توسط تیم دلاریپتو

No views yet

دیدگاه بگذارید

avatar


    | 4,056,353,280 تومان

    | 4,132,409,904 تومان

    | 199,552,640 تومان

    | 203,294,252 تومان

    | 33,216 تومان

    | 33,839 تومان

    | 5,292,160 تومان

    | 5,391,388 تومان

    | 9,568.64 تومان

    | 9,748.05 تومان

    | 7,596,800 تومان

    | 7,739,240 تومان

    | 64,000 تومان

    | 65,200 تومان

    | 0 تومان

    | 0 تومان

    | 0 تومان

    | 0 تومان

    | 0.000

    | 0.000

    | 0.000

    | 0.000

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 $

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر

    | 0.00 لیر